سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه: تصمیم شتابزده‌ای درباره روابط با عربستان اتخاذ نخواهیم کرد

کاخ ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد تا زمانی که حقایق در مورد مرگ جمال خاشقجی به روشنی مشخص نشود، پاریس تصمیم «عجولانه‌ای» درباره آینده مشارکت راهبردی خود با ریاض نخواهد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز از پاریس، کاخ ریاست جمهوری فرانسه «الیزه» روز چهارشنبه اعلام کرد تا زمانی که حقایق در مورد مرگ جمال خاشقجی (روزنامه نگار منتقد عربستانی که دوم اکتبر در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید) به روشنی مشخص نشود، فرانسه هیچ تصمیم «عجولانه‌ای» در مورد آینده مشارکت راهبردی خود با ریاض نخواهد گرفت.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست که از منتقدان سیاست های محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی بود، دوم اکتبر سال جاری میلادی (دهم مهر) پس از ورود به کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شد. عربستان سعودی پس از 18 روز ادعای بی اطلاعی درباره سرنوشت این روزنامه نگار، در نهایت بامداد شنبه گذشته کشته شدن او را در کنسولگری خود در شهر استانبول تأیید کرد.

شواهد و قرائن همگی حاکی از آن است که قتل خاشقجی به دستور مستقیم بن سلمان صورت گرفته است. همچنین گزارش رسانه های غربی به نقل از منابع اف بی آی مبنی بر آن است که ولیعهد سعودی بر وحشیانه و رعب آور بودن این جنایت تأکید داشته است تا پیامی برای مخالفان خود ارسال کند.

این در حالی است که کشورهایی مانند آمریکا و فرانسه که از بزرگترین فروشندگان سلاح به عربستان سعودی هستند و همواره ادعای حمایت از حقوق بشر می‌کنند، به دلیل منافع خود، موضعی قاطع در خصوص این پرونده اتخاذ نکرده‌اند و تنها به ابراز نگرانی‌های نمایشی و اظهارات ضد و نقیض بسنده کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.