سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همت دولت تدبیر و امید برای احیای دریاچه ارومیه

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: دولت تدبیر و امید، ۲۰ هزار میلیارد ریال برای احیای دریاچه ارومیه هزینه کرده که نتایج آن در آینده آشکار می‌شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛امیرعباس جعفری مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی در مراسم  افتتاح طرح های آبرسانی به روستای آل قویروق  به موضوع خشکی دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: آب این دریاچه در سال ۷۶ سرریز شده بود به حدی که فرماندار وقت ارومیه می‌گفت: باید به فکر دیوار ساحلی باشیم تا به جاده‌ها آسیبی وارد نشود، ولی اکنون به دلایل مختلف، همچون کاهش بارش‌ها و افزایش بی رویه کشت‌های آبی در استان، ۹۵ درصد آب دریاچه ارومیه خشک شده است.

وی از همت دولت تدبیر و امید برای احیاء این دریاچه خبر داد و تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید، بیش از ۲۰۰۰میلیارد تومان اعتبار برای نجات این دریاچه هزینه شده است که نتایج آن را در یکی دو سال آینده شاهد خواهید بود.

جعفری به احداث ۳۶ کیلومتر تونل از دریاچه ارومیه تا رودخانه زاب اشاره کرد و افزود: ۲۵ کیلومتر از این تونل به اتمام رسیده و قرار است ۶۵۰ میلیون متر مکعب آب رودخانه زاب به این دریاچه هدایت شود.
 
انتهای پیام/م
 

تلاش های دولت برای احیا دریاچه ارومیه

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.