سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس قم مطرح کرد؛

برای رسیدن به استاندارد ملی به ۳۹۱مدرسه دیگر در قم نیاز داریم

پور گلیان گفت: متوسط سرانه فضای آموزی قم از متوسط کشوری پایین‌تر است و برای رسیدن به نقطه مطلوب در پنج سال آینده به ۳۹۱ مدرسه نیاز داریم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ محسن پورگلیان مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس قم با بیان اینکه متوسط فضای آموزشی مسقف دانش آموزی کشور 39/8مترمربع است گفت: این عدد در قم حدود 32/4مترمربع است که تا رسیدن به متوسط کشوری فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه در یک برنامه پنج ساله می توان این کمبود را بر طرف کرد ،ادامه داد: برای رسیدن به استاندارد ملی باید 391مدرسه به فضای آموزشی قم افزوده شود که برای تحقق آن به 12هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی از کم کاری شهرداری در واگذاری زمین برای ساخت مدرسه در مناطق جدید قم گلایه ویادآور شد: طبق تبصره سه ماده 101 قانون شهرداری ها، شهرداری 25درصد از اراضی مورد توافق را برای تامین سرانه فضاهای عمومی و خدماتی که مهم ترین آن فضاهای آموزشی است تملک می کند که این قانون در مورد مناطقی از جمله غرب بلوار غدیر(روبروی بوستان علوی)، بلوار 15خرداد، ابتدای بلوار شهید کریمی، خیابان انسجام و بلوار جمهوری اجرا نشده است.

هم اکنون 262هزار دانش آموز قمی در بیش از 750مدرسه استان در حال تحصیل اند.

انتهای پیام/ت

قم به ۳۹۱مدرسه دیگر نیاز دارد

برچسب ها: سرویس فرهنگی ، مدارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.