سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلمب دو واحد متخلف به جرم دخالت در امور پزشکی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج از پلمب دو واحد متخلف به جرم دخالت در امورپزشکی و تهدید علیه بهداشت عمومی در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مجید سیمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج گفت : پس از کسب گزارشی از سوی دانشگاه علوم پزشکی، مبنی بر فعالیت غیرقانونی افرادی در حرفه دندانپزشکی، بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار دادستانی به عنوان مدعی العموم قرار گرفت و دو واحد متخلف به جرم Crime دخالت در امور پزشکی و تهدید علیه بهداشت عمومی پلمب شد.

وی عنوان کرد: این دو واحد متخلف بدون داشتن پروانه رسمی و هیچ گونه تخصص و مدرک دندانپزشکی به انجام کلیه امورات دندانپزشکی از قبیل: عصب کشی، پر کردن، کشیدن دندان‌ها، دندانسازی و ... اقدام می‌کردند.

وی افزود: مطابق ماده ۳ قانون Law مربوط به امور پزشکی و دارویی هرکس بدون داشتن پروانه رسمی پزشکی و داروسازی و دندانپزشکی به فنون مزبور اشتغال ورزد بلافاصله محل کار تعطیل و به حبس تعزیری از ۶ ماه تا ۳ سال محکوم می‌شود.

دادستان کهنوج عنوان کرد : دادستانی مدافع حقوق عمومی شهروندان بخصوص حوزه سلامت است و با افراد خاطی که با انجام اقدامات خود سلامت افراد جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهند به شدت برخورد قانونی خواهد نمود.

وی توصیه کرد : اموراتی از قبیل پزشکی و دندانپزشکی را در مراکز مجاز و زیر نظر پزشک Doctor انجام دهند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف و دخالت در امور پزشکی توسط افراد فاقد صلاحیت مراتب را جهت برخورد قانونی و قضایی به دادستانی اعلام کنند.

وی گفت: در این رابطه یک دندانپزشک قلابی دستگیر و فرد دیگری تحت تعقیب قضائی قرار گرفته است.

دو واحد متخلف به جرم دخالت در امورپزشکی و تهدید علیه بهداشت عمومی در شهرستان کهنوج پلمپ شد.


انتهای یپام /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.