سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مديركل بيمه سلامت استان تهران:

۴۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند/ بیمه شدگان خدمات یکسانی دریافت می‌کنند

فرزین گفت: سازمان بیمه سلامت ۴۰ میلیون بیمه شده در سطح کشور دارد و با چهار هزار و پانصد نیرو در این زمینه فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ كوروش فرزين مديركل بيمه سلامت استان تهران در گردهمايی هفته بيمه سلامت كه صبح امروز در هتل قلب برگزار شد، اظهار كرد: هفته بيمه سلامت امسال اولين بار به همت مديرعامل اين مجموعه و مدعوين در سطح كشور برگزار شد و هدف اصلی آن ارائه گزارشی است از عملكرد و عرض ارادت به همه بيمه شدگان و فعاليتی كه همه همكاران در اين زمينه به دوش می‌کشند.

فرزين بيان كرد: سازمان بيمه سلامت ٤٠ ميليون بيمه شده در سطح كشور دارد و با چهارهزار و پانصد نيرو در اين زمينه فعاليت می‌كنند؛ طبيعی است كه افراد شكاياتی داشته باشند كه برخی از اين شكايات به سازمان و برخی به تعهدات و خدمات همكاران باز می‌گردد.

عجیب نیست که مردم از سازمان بیمه‌گر رضایت نداشته باشند

مدير كل بيمه سلامت استان تهران ادامه داد: بيمه‌ها بايد بتوانند حمايت مناسب از بيمه شدگان داشته باشند؛ ٦٠ درصد خدمات دولتی مربوط به افراد بستری است و به علت اينكه سازمان بيمه گر تعرفه بخش دولتی را بايد بر اساس مصوبه هيئت دولت اجرا كند و مابه تفاوت آن را بايد از جيب پرداخت كنند، طبيعی است مردم فكر كنند بيمه پوشش  مناسب ندارد و احساس نارضايتی داشته باشند.

وی افزود: مشاركت بر اساس ارزيابی وسع و توان مالی است و بيمه شدگان براساس توان مالی بايد در اين زمينه مشاركت داشته باشند و بر اساس نيازشان برداشت كنند.

فرزين تشريح كرد:  از ۴۰ میلیون بیمه شده حدود ۲۰ میلیون نفر شامل صندوق روستایی و ده میلیون نفر نیز شامل صندوق بیمه همگانی سلامت هستند كه بیمه رایگان دارند و از حمایت دولت برخوردارند.

اقدامات بیمه سلامت برای کاهش هزینه‌های درمان

فرزين درباره اقدامات بيمه سلامت در راستای كاهش هزينه‌ها، افزود: اين اقدامات شامل عقد تفاهم‌نامه در سقف اعتبارات ابلاغی از سوی سازمان برنامه و بودجه با دانشگاه‌های علوم پزشكی و توانبخشی استان است؛ اقدام ديگر بحث استحقاق سنجی، تأييد نسخ، تأييد نسخ پاراكلينيک و بستری است، همچنين رفع هم پوشانی هنگام دريافت خدمات بيمه گری و درمان است.

وی گفت: اقدام ديگر درخواست صورت حساب مكانيزه از مراكز است كه كارهای مفيدی در اين راستا انجام شده است؛ اجرای برنامه دايكام در گزارشات پاتولوژی، سی تی اسكن و ام ار آی با بيمارستان‌های محب و تصويربرداری جام جم اقدام ديگر بوده است و در نهايت نسخه نويسی الكترونيک پس از اجرا پايلوت در كرمان بوده است.

مديركل بيمه سلامت ياد آوری كرد: بايد بتوانيم خدمات با كيفيت تری را ارائه دهيم و اگر نقصی وجود دارد طبيعی است كه بابد اين نقص رفع شود؛ هر چه هماهنگی و همدلی‌ها بيشتر باشد میتوان خدمات با كيفيت تری را دريافت كرد.

انتهای پيام/

برگزاری مراسم هفته بیمه سلامت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.