سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از واحد‌های نمونه استاندارد در قزوین

۲۰ واحد دارنده نشان استاندارد استان قزوین در مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد کشور در مراسم تجلیل از واحد‌های نمونه استاندارد استان قزوین گفت: ایران با ۹۰۰ مورد استاندارد اجباری، بیشترین تعداد این نوع استاندارد را در جهان داراست.

بیات افزود: اجباری کردن استاندارد به معنای آن است که مفهوم استاندارد ارزش واقعی خود را در جامعه پیدا نکرده است.

وی، افزایش بهره وری، کاهش ضایعات، رفع موانع تجاری، ایمنی و حفاظت از منابع خدادادی و بهبود کیفیت زندگی را از مزیت‌های استاندارد سازی برشمرد و افزود: اگر استاندارد در جایگاه واقعی خود قرار نگیرد، پایدار نخواهد بود.

مدیرکل استاندارد استان هم با بیان اینکه استاندارد باید از حالت اجباری به مطالبه مردمی تبدیل شود گفت: مردم باید کیفیت بالا را از صنعت و تولید مطالبه کنند و تولیدکننده نیز باید به خواسته‌های مردم پاسخ دهد.

صارمی افزود: در سایه این تغییر رویکرد می‌توان از واردات کالا‌های بی کیفیت جلوگیری کرد و صادرات هدفمند داشته باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین هم گفت:: قوانین استاندارد کامل است، اما سازمان استاندارد نتوانسته از آن به خوبی بهره برداری کند چرا که اولویت بندی مناسبی در استاندارد وجود ندارد.

کشاورز اضافه کرد: امروز بازار برند حلال در دنیا بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارد، ولی ما علیرغم پرداخت هزینه‌های آن، بهره چندانی از برند‌های حلال نداریم چرا که در قوانین از جمله اعطای نشان، دچار موازی کاری و سردرگمی هستیم.

انتهای پیام/

تجلیل از ۲۰ واحد دارنده نشان استاندارد و مدیران کنترل کیفی استاندارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.