سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون جهاد کشاورزی اردبیل؛

سیاست تلقیح دام های سنگین اردبیل با جدیت دنبال می شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سیاست تلقیح دام های سنگین استان اردبیل با جدیت دنبال می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نوبخت اژدری، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: معرفی و پرداخت تسهیلات به تعداد 419 طرح سرمایه ای و سرمایه در گردش در زمینه پرورش دام و طیور با اعتبار 798 هزار و 179 میلیون ریال و با اشتغالزایی 872 نفر از محل اعتبارات بهین یاب، فراگیر و اشتغال پایدار روستایی از فعالیت های شاخصی بوده است که در طی شش ماهه نخست سالجاری صورت گرفته است.

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه امور دام افزود: شروع عملیات اجرایی شهرک دامپروری جغاتای مشگین شهر توسط شرکت زرین دام پایدار با ظرفیت 2 هزار راس مولد گاو اصیل شیری و 4 هزار راس کل گله یکی از طرح های بسیار ارزشمندی است که تولید شیر و فرآورده های لبنی را در استان بیش از پیش شکوفا می کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود:  واگذاری زمین طرح سرمایه گذاری احداث واحد پرورش گوسفند داشتی 10 هزار راس مولد 20 هزار راس کل گله و بز شیری 10 هزار راس مولد 20 هزار راس کل گله   به شرکت سپیدان دام کوثر جهت پرورش و تولید نژاد های اصلاح شده خارجی گوسفند و بز در شهرستان نمین  از دیگر فعالیت های شاخصی است که در حوزه امور دام شاهد آن بودیم.

اژدری ادامه داد: تلقیح مصنوعی دام های سنگین استان با اسپرم های نرهای اصلاح شده داخلی و خارجی به تعداد 17 هزار و 168 راس در راستای افزایش تولیدات دامی و کاهش هزینه های تولید نیز در شش ماهه نخست سالجاری صورت گرفته است.

وی افزود: اجرای طرح توسعه نژاد گاو دومنظوره (سیمنتال و ...) در سطح دامداری های روستایی و تلقیح مصنوعی گاوهای دورگ و بومی با اسپرم گاو دومنظوره به تعداد 5 هزار و 694 راس نیز از جمله فعالیت های شاخص امور دام استان در شش ماهه نخست بوده است.

انتهای پیام/ح

تلقیح مصنوعی دام های سنگین در اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.