معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پرداخت تسهیلات سرمایه ای و سرمایه در گردش به بیش از 400 طرح تولیدی اشتغالزا در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نوبخت اژدری، معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون برای تعداد 419 طرح سرمایه ای و سرمایه در گردش تسهیلات پرداخت شده است که برای تعداد 872 نفر از محل اعتبارات بهین یاب، فراگیر و اشتغال پایدار روستایی بوده است.

وی بیان کرد: شروع عملیات اجرایی شهرک دامپروری جغاتای مشگین شهر توسط شرکت زرین دام پایدار با ظرفیت 2 هزار راس مولد گاو اصیل شیری با 4 هزار راس کل گله از دیگر اقدامات ارزشمندی است که در این حوزه در طی شش ماهه اول سال جاری صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از دیگر اقدامات انجام گرفته در شش ماهه نخست سالجاری افزود: واگذاری زمین طرح سرمایه گذاری احداث واحد پرورش گوسفند داشتی 10 هزار راس مولد 20 هزار راس کل گله و بز شیری 10 هزار راس مولد 20 هزار راس کل گله به شرکت سپیدان دام کوثر جهت پرورش و تولید نژادهای اصلاح شده خارجی گوسفند و بز در شهرستان نمین از دیگر افدامات انجام گرفته توسط این مدیریت است.

وی افزود: تلقیح مصنوعی دام های سنگین استان با اسپرم های نرهای اصلاح شده داخلی و خارجی به تعداد 17 هزار و 168 راس در راستای افزایش تولیدات دامی و کاهش هزینه های تولید نیز در طی شش ماهه نخست با جدیت دنبال شد.

انتهای پیام/ح

تلقیح مصنوعی بیش از 17 هزار راس دام سنگین در اردبیل

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.