سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح کاداستر اراضی ملی با اخذ 98 درصد سند تک برگ در جنوب کرمان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری جنوب کرمان گفت:پیشگیری از رشد پدیده شوم زمین خواری و مفاسد ناشی از آن، از مهمترین اهداف اجرای طرح کاداستر یا همان حدنگاری است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  محمد حسن کردستانی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری جنوب کرمان در نشست با مجموعه کارکنان ادارات ثبت اسناد شهرستان‌های جنوبی در کهنوج گفت: با توجه به سیاست های اجرایی دولت تدبیر و امید و در راستای نیل به اهداف سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و با عنایت به تکلیف ماده 69 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ضرورت مستند سازی سریع و به هنگام املاک دولت به عنوان اصلی ترین اقدام در صیانت از اموال غیرمنقول بیت المال بشمار می رود.

وی افزود :در راستای ضرورت بهره گیری از نقشه های کاداستر در تثبیت مالکیت دولت و در اجرای تکالیف مقرر در ماده 9 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و الزام به تهیه نقشه های کاداستر اراضی ملی (حدنگاری) جهت تثبیت مالکیت دولت بر منابع ملی و اراضی موات و دولتی و با رعایت حق و حقوق مسلم اشخاص ،اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در اجرای طرح جامع کاداستر اراضی ملی موفق به اخذ سند تک برگ به میزان 98درصد عرصه های ملی 5 شهرستان جنوبی بنام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور گردید.

کردستانی با اشاره به خروجی و بهره وری اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و اخذ سند تک برگی بنام دولت تصریح کرد:پیشگیری از رشد پدیده شوم زمین خواری و مفاسد ناشی از آن که از مهمترین اهداف اجرای طرح کاداستر یا همان حدنگاری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت:تسهیل و تسجیل در امر سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی ،اجرای طرح ها و پروژه ها توسط دستگاه های دولتی ، کاهش عوامل تخریب ،جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی منابع ملی با همکاری مراجع قضایی ،کاهش اختلافات حقوقی مردم بخش های دیگر این طرح هستند.

وی افزود:دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن ،به روز رسانی اطلاعات نقشه ها و ورود به سیستم ثبت املاک ، تسریع در امر پاسخ به استعلام اشخاص حقوقی و حقیقی مبنی بر قرار گرفتن محل مورد درخواست در مالکیت خود یا دولت و افزایش ضریب حفاظتی و .... ، از اهداف دیگر اجرای طرح کاداستر بشمار می روند.

محمد حسن کردستانی گفت: باقیمانده اخذ سند تک برگ با رویکرد کاداستر در 5 شهرستان جنوبی تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید و جشن ممیزی اراضی و کاداستر در هفته منابع طبیعی برگزار می شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان اظهار کرد: در این راستا افرادی هم به نحوه اجرای مقررات ماده 56 و ماده 2 قانون حفظ و حمایت از منابع طبیعی و ذخائر جنگلی به هیئت مقرر در کمیسیون ماده واحده، قانون تعیین تکلیف اراضی اختلافی موضوع اجرای ماده 56 مستقر در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری 5 شهرستان جنوبی و همچنین برای اثبات مالکیت خود به شعبه ویژه (دادگاه حقوقی پنجم) در مرکز استان معترض که اعضاء کمیسیون ماده واحده و دادگاه حقوقی شعبه پنجم پس از رسیدگی وفق موازین قانونی و تفسیر عکس های هوایی سال 34 و 46 درصورت وجود آثار کشت و احیاء و عمران نسبت به خواسته و تامین نظر معترضین اجابت که در این زمینه مجموعاً در 5 شهرستان جنوبی بالغ بر 21000 هکتار به مستثنیات اولیه پلاک های مورد اعتراض افزوده شده است .

کردستانی ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری ها و حمایت های احمد حمزه نماینده 5 شهرستان جنوبی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، حفظ و حمایت از منابع طبیعی در سالهای اخیر شاهد تخصیص اعتبار قابل توجهی جهت 5 شهرستان جنوبی با همکاری و پیگیری مشارالیه جهت اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و ایجاد کمربند حفاظتی (حایل مرز اراضی ملی و مستثنیات افراد ) و همچنین تامین اعتبار جهت تغییر الگوی مصرف سوخت روستائیان و دامداران حواشی جنگل بوده ایم که این اعتبارات در 5 شهرستان جنوبی نسبت به سال 96 از رشد 260 درصدی برخوردار بوده است.

یادآور می شود:نشست مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری جنوب کرمان با مجموعه کارکنان ادارات ثبت اسناد شهرستان‌های جنوبی در کهنوج برگزار شد.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.