سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای خدمات به زائران در مرزهای شلمچه و چذابه

مسئول حوزه خدمات ستاد اربعین خوزستان از بهبود و ارتقای خدمات به زائران در مرزهای شلمچه و چذابه در سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛شهاب صدیقی مسئول حوزه خدمات ستاد اربعین خوزستان امروز در جریان بازدید از مرز شلمچه با اشاره به ارائه خدمات به زائران حسینی در دو مرز بین المللی شلمچه و چذابه در استان خوزستان، از مرز شلمچه به عنوان تنها مرز قابل تردد برای اتباع خارجی برای عبور و رفتن به عتبات عالیات عراق نام برد و گفت: بر همین اساس تدابیر مختلفی در حوزه خدمات، امنیت، ترافیک و امور انتظامی از دو ماه پیش تعریف و در قالب کمیته های مختلف به مرحله اجرا در آمده است.

وی افزود: با توجه به وظیفه ذاتی ما در معاونت عمرانی استانداری خوزستان، مدیریت کمیته زیر ساخت اربعین با معاونت عمرانی استانداری و حوزه خدماتی نیز با امور شهری و شوراهای استانداری است.

مسئول حوزه خدمات ستاد اربعین خوزستان گفت: در مرز شلمچه در بحث خدمات شهری چندین شهرداری معین شامل آبادان، ماهشهر، امیدیه، آغاجاری، شادگان، بهبهان کمک حال شهرداری خرمشهر هستند.

صدیقی  همچنین از بوشهر، تهران و فارس به عنوان استانهای معین در مرز شلمچه نام برد و ادامه داد: در حوزه خدمات شهری با توجه به ظرفیت و هماهنگی های به وجود آمده بیش از ۶۰ درصد از خدمات شهری بر عهده همکاران ما در شهرداری شیراز است که از ۲۳ مهرماه با استقرار در مرز شلمچه خدمات رسانی خود را آغاز کرده و تا پایان اربعین این خدمات ادامه دارد.

وی گفت: در حوزه حمل و نقل هم در شلمچه یک پارکینگ ۵۰ هکتاری طراحی شده که زائران از این ظرفیت که دارای نیروهای حفاظتی، دستگاه پلاک خوان، روشنایی کافی و ترافیک روان است نهایت استفاده ار می برند.

مسئول حوزه خدمات ستاد اربعین خوزستان با اشاره به اینکه چذابه نیز دارای پارکینگ ۱۱۰ هکتاری (دو پارکینگ ۷۰ و ۴۰ هکتاری) است، افزود: چذابه به عکس شلمچه در سایت جدیدی اداره می شود که این نشان از ارتقای خدمات در این منطقه دارد، تا امروز حدود ۲۵۰ موکب سیمانی و یا استیجی در مرز چذابه در دو باند (در مجموع ۵.۴ کیلومتر) مستقر شده اند .

صدیقی گفت: در چذابه با تلاشی که در سال گذشته انجام شد، خط انتقال آب غدیر به این منطقه متصل شد و در زمان حاضر نیز تمامی مواکب مستقر در آن منطقه دارای انشعاب فاضلاب، آب و برق هستند که مورد بهره برداری هم قرار گرفته است.

انتهای پیام/ د

ارتقای خدمات به زائران اربعین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.