سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان معرفی شد

عبدالمجید امیرزاده به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان معرفی و از خدمات بهزاد بارانی رئیس سابق تجلیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ طی مراسمی عبدالمجید امیرزاده به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ریگان معرفی و از خدمات بهزاد بارانی رئیس سابق تجلیل شد.

در این مراسم امین باقری فرماندار ریگان گفت :شهرستان ریگان بعد از خوزستان دومین نقطه در زمینه کانون بحران فرسایش بادی و ریزگردهادر کشور می باشد که نیمی از سال طوفان شن وگرد وغبار دارد .

باقری افزود: گرد وغبار شدید شن سالانه بیش از 50میلیارد تومان خسارت به زیر ساخت های شهرستان وارد می نماید .

وی در ادامه بیان کرد: مالچ پاشی بعد از گذشت 13سال در این شهرستان اغاز شده است که تا کنون 5نقطه کانون بحران فرسایش بادی مالچ پاشی شده اند که با مساعد شدن هوا این نقاط افزایش می یابند .

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه تا کنون گرد وغبار وطوفان شن 16روستا را خالی از سکنه نموده است افزود: 150روستا در محاصره شنهای روان وگرد وغبار قرار دارند .

باقری تصریح کرد : اقدامات خوبی در زمینه مهار گرد وغبار در این شهرستان در حال انجام می باشد اما به دلیل بحرانی بودن شرایط ناکافی است .

وی گفت: پروژه بین المللی اراف ال دی ال مالچ پاشی و نهالکاری در این شهرستان از جمله پروزهایی می باشند که در 58روستای شهرستان در حال اجرا می باشند .

فرماندار ریگان بیان کرد: به دلیل شرایط بحرانی ریگان وعدم تخصیص اعتبارات شاهد مهاجرت اهالی این روستاها به دیگر نقاط استان باشیم .

معاون مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان در این مراسم گفت: با توجه به شرایط شهرستان ریگان بیشترین اعتبار منابع طبیعی استان مربوط به شهرستان ریگان می باشد .

محمد فصیح زاده تصریح کرد: پروژه بین المللی ار اف ال دی ال در شهرستان ریگان در قالب توانمند سازی جوامع محلی می باشدکه 58روستا را تحت پوشش قرار می دهد .

وی افزود: با اقدامات صورت گرفته جنگل دست کاشت 6هزار هکتاری در این شهرستان احداث شد که از هجوم شنهای روان به 60روستای ریگان جلوگیری شد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.