سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳ تا ۱۰ سال حبس در انتظار سارقان و تخریب کنندگان تابلوها و علائم جاده ای

دادستان عمومی و انقلاب عنبرآباد گفت :یکی از مواردی که جان رانندگان و مسافران را در محور‌های ارتباطی این شهرستان در معرض خطر قرار داده، سرقت و تخریب علائم ایمنی و تابلو‌های هشدار دهنده سطح جاده‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ یوسف سبحانی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد گفت: با اشاره به اینکه هرگونه تعرض و تخریب اموال عمومی جرم محسوب می شود چنانچه افرادی اقدام به سرقت یا تخریب علائم جاده‌ای نمایند از دیدگاه دین محکوم به خون هموطنانی هستند که به وسیله نبود این علایم دچارسانحه شده اند و از لحاظ قانونی هم مجرم به حساب می آیند.

وی افزود: با سارقان و تخریب کنندگان علایم در سطح جاده‌ها به طور قاطع مطابق با مفاد قانونی برخورد خواهد شد.

سبحانی تصریح کرد: یکی از مواردی که جان رانندگان و مسافران را در محور‌های ارتباطی این شهرستان در معرض خطر قرار داده است، سرقت و تخریب علایم ایمنی و تابلو‌های هشدار دهنده سطح جاده‌ها می‌باشد که خسارت زیادی به اموال عمومی و بیت المال وارد می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه در طول مدت هر سال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان برای ایمن سازی محورهای ارتباطی علائم ،تابلوها و حفاظهای جاده ای زیادی را نصب می کند افزود: برای نصب ، جانمایی و نگهداری این علائم هزینه های سنگینی پرداخت می شود که سزاوارنیست افراد کم اطلاع و بی اطلاع با مقاصد مختلف سبب از بین رفتن این علائم شوند.

وی افزود: این تابلو‌ها وعلایم هشداردهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان با هدف ایمنی بیشتر دررانندگی نصب شده است که تخریب و از بین بردن این علائم خسارتهای جبران ناپذیری را در جامعه به دنبال دارد .

یوسف سبحانی افزود:طبق ماده 687قانون مجازات اسلامی برای تخریب کنندگان و تعرض به اموال عمومی از 3تا 10سال حبس در نظر گرفته شده است .

وی ضمن تقدیر از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در زمینه ایمن سازی محورهای ارتباطی گفت:با پیگیری های اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان و تشکیل پرونده برای عامل تخریب کننده حفاظ های جاده ای بزرگراه خلیج فارس در محدوده تل شیراز عنبرآباد با احضار فرد یاد شده به دادستانی این شهرستان و کسب تعهد از وی به اجرای این موارد محکوم شد.

سبحانی اظهار کرد: فرد مجرم، به همکاری نزدیک با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان و جلوگیری از تخریب حفاظ های جاده ای در روستا، عدم باز و بست نمودن حفاظهای جاده ای در روستا، اطلاع رسانی به اداره راهداری در صورت تخریب گاردریل و ایجاد خسارت در مسیر جاده و عبور از محل های تعیین شده بدون خسارت به حفاظهای جاده ای محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان عنبرآباد گفت: هیچ گونه ایجاد مشکل در راه سلامتی مردم و رانندگان که توسط افراد سود جو و تخریب کننده اموال بیت المال صورت بگیرد را قابل قبول ندانسته و با افراد برهم زننده نظم و سلامتی مردم برخورد جدی خواهد شد.


انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.