سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا همچنان به حمایت لجستیک از عملیات ائتلاف سعودی در یمن ادامه می‌دهد

بنابر اعلام یک فرمانده نیروی هوایی آمریکا، این کشور در برنامه خود برای حمایت لجستیک از عملیات نظامی ائتلاف سعودی در یمن تغییری ایجاد نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال برد وب، فرمانده عملیات ویژه نیروی هوایی آمریکا در یک نشست خبری اعلام کرد واشنگتن برنامه‌ای برای تغییر حمایت لجستیک از عملیات نظامی ائتلاف به سرکردگی عربستان در یمن ندارد.

فرمانده عملیات ویژه نیروی هوایی آمریکا در خصوص تغییرات احتمالی آتی در حمایت لجستیک واشنگتن از عملیات نظامی ریاض در یمن اعلام کرد: در حال حاضر هیچ چیزی که نشان دهنده تغییر در تمرکز برنامه ما (حمایت از ائتلاف سعودی) باشد را نمی‌بینم.

به دنبال ناپدید شدن جمال خاشقجی، روزنامه نگار واشنگتن پست و از منتقدان جدی دولت عربستان و افزایش گمانه‌زنی‌ها درباره دست داشتن دولت ریاض در ناپدید شدن و قتل احتمالی او، بسیاری از قانونگذاران آمریکایی از جمله سناتور داین فاینستاین، نماینده ایالت کالیفرنیا در سنای این کشور و برنی سندرز، نماینده ایالت ورمونت از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور خواستند تا حمایت نظامی خود از ائتلاف به سرکردگی عربستان در یمن را متوقف کند. سناتور سندرز اعلام  کرده بود: یکی از اقدامات جدی که می توانیم انجام دهیم تنها توقف فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و یا وضع تحریم ها علیه این کشور نیست، بلکه مهم ترین اقدام، خروج از جنگ واقعا وحشتناک به سرکردگی عربستان در یمن است.

مقامات ترکیه اعلام کردند فایل صوتی و ویدئوی را در اختیار دارند که نشان می‌دهد جمال خاشقجی در دوم اکتبر و پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسیده است. روز سه شنبه روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد مقامات ترکیه موفق شدند که هویت 5 تن از 15 مظنون به دست داشتن در ماجرای قتل خاشقجی را شناسایی کنند که براساس گفته آنها چهار نفر از آنها به دولت عربستان وابسته هستند.

خاشقجی آخرین بار دوم اکتبر در زمان ورود به کنسولگری عربستان در استانبول دیده شد. یک مقام ترکیه‌ای چند روز پیش به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد پلیس این کشور شواهد جدیدی در کنسولگری عربستان پیدا کرده که نشان می‌دهد روزنامه نگار منتقد سعودی در آنجا به قتل رسیده است. در بازرسی قبلی بازرسان ترکیه، شواهدی یافت شد که اثبات می‌کند این منتقد دولت ریاض ساختمان کنسولگری عربستان را ترک نکرده است.

رئیس جمهور آمریکا، مدعی شده است در صورتی که اتهامات علیه عربستان درخصوص قتل خاشقجی ثابت شود، واشنگتن مجازات های شدیدی علیه این کشور در نظر خواهد گرفت. با این حال، رئیس جمهور آمریکا از دادن هرگونه وعده ای درباره لغو قراردادهای تسلیحاتی میان واشنگتن و ریاض طفره می رود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، یمن ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.