سازمان ملل جنایت اخیر ائتلاف سعودی در حمله به دو اتوبوس حامل آوارگان یمنی را حادثه‌ای هولناک توصیف و آن را به‌ شدت محکوم کرد.

سازمان ملل جنایت عربستان و امارات در بندر الحدیده را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آناتولی، سازمان ملل روز یکشنبه جنایت اخیر ائتلاف سعودی در بندر الحدیده را به‌ شدت محکوم کرد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی و اماراتی روز شنبه در ادامه جنایتهای خود علیه مردم یمن دو اتوبوس که در حال انتقال آوارگان الحدیده به یکی از مناطق اطراف بودند را هدف حمله قرار دادند که در پی آن ۱۹ نفر شهید و بیش از ۳۰ نفر زخمی شدند.

لیز گراند، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای این جنایت را «حادثه‌ای هولناک» توصیف کرد.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: «سازمانهای بین‌المللی که در یمن فعالیت می‌کنند حمله به شهروندان غیرنظامی را به‌شدت محکوم می‌کنند و با نهایت تأسف و تألم با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی می‌کنند».

این بیانیه همچنین تأکید می‌کند: «طبق قوانین بین‌المللی طرفهای درگیر ملزم به رعایت اصول تمایز نظامیان از افراد غیرنظامی هستند و همچنین باید هنگام درگیری تمام تلاش خود را برای محافظت از شهروندان غیرنظامی به کار گیرند و به آنها آسیبی وارد نکنند و یا آنها را به قتل نرسانند».

بنا به برآوردهای سازمان ملل از آغاز عملیات ائتلاف عربستان و امارات برای اشغال بندر الحدیده در ماه ژوئن تاکنون بیش از 170 نفر کشته و بیش از 1700 نفر غیرنظامی مجروح شده و بیش از 425 هزار نفر نیز مجبور به فرار از خانه‌های خود در این منطقه شده‌اند.

امارات و عربستان در ماه مارس ۲۰۱۵ با تشکیل ائتلافی متشکل از ده‌ها کشور و با همکاری اطلاعاتی  آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازگرداندن قدرت به «ابو منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن، به این کشور حمله کردند. بنا به گزارشهای رسمی سازمان ملل در سه سال جنگ علیه یمن تاکنون بیش از 10 میلیون نفر از مردم این کشور در عملیات جنگنده‌های ائتلاف سعودی کشته و هزاران نفر نیز مجروح شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار