سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرزبانی زیستی در کرمان با اولویت آنفولانزای حاد پرندگان

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: موضوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان یکی از بحران‌های مهمی است که تبعات جدی اقتصادی، اجتماعی و امنیتی جدی برای کشور و استان دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: خسارت‌های شدیدی که در نتیجه شیوع گسترده آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سطح کشور بوجود آمده است؛ حکایت از وضعیت اضطرار ناشی از این مسأله در دوره‌های شیوع و ضرورت کنترل و ایجاد پست‌های قرنطینه در مناطق مرزی با استان‌های همجوار را دارد.

ملانوری با اشاره به ضرورت ایجاد پست‌های قرنطینه در استان گفت: طبق توافق صورت گرفته در جلسه امروز مقرر شد برای پست قرنطینه شهرستان انار به دلیل همجواری با استان یزد، مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اختصاص یابد.

مدیر کل دفتر بیماری‌ها و بهداشت طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان دامپزشکی کشور نیزگفت: با تمرکز استقرار واحد‌های مزارع مرغ تخم گذار تجاری در استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، قم و البرز و قزوین، از حدود ۱۸۰۰ واحد موجود، قریب به ۱۳۰۰ واحد در چند استان یاد شده مستقر بوده اند و ابتلای مزارع این استان‌ها تا چه اندازه می‌تواند در کاهش محسوس میزان تولیدات کشور موثر شود.

علیرضا اکبرشاهی گفت: تا کنون ۲۵ میلیون و ۹۶ هزار قطعه طیور در ۴۵۲ واحد صنعتی، ۴۰ هزار قطعه طیور در ۱۱۷ کانون طیور بومی و روستایی و ۲۹۰۰ طیور در ۱۱ کانون پرندگان معدوم شده اند.

مدیر کل دامپزشکی استان نیز افزود: ۲۳ استان کشور درگیر مسأله آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستند که در سال گذشته ۲۷ میلیون قطعه در کشور معدوم شده است و ما توانستیم با ایجاد ۱۷ پست قرنطینه در استان از وقوع تلفات در استان جلوگیری کنیم.

رشیدی با اشاره به آمار واحد‌های تولیدی استان در حوزه طیور گفت: در سطح استان ۳ واحد اجداد گوشتی، ۷ واحد مادر گوشتی، ۱۳۶۴ واحد نیمچه گوشتی، ۳۰ واحد تخمگذار گوشتی، ۱۱ واحد پرورش بوقلمون، ۱۴ واحد جوجه کشی و ۳۴ واحد شتر مرغ به همراه ۱۳ واحد کشتارگاه صنعتی طیور را داریم که هم اکنون ۱۱ کشتارگاه با ظرفیت تولیدی ۲۹ هزار قطعه فعالیت دارند.

انتهای پیام /ی

اولین جلسه مرزبانی زیستی استان کرمان در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.