سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد؛

پرداخت ۳۰ درصد شهریه دانشگاه علمی کاربردی توسط دولت

امید گفت: بنا بر طرح تصویبی کمسیون آموزش مجلس، در رشته‌ها و مناطق خاص، ۳۰ درصد شهریه دانشگاه توسط دولت پرداخت می‌شود.

محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از سیاست های دانشگاه در چند سال اخیر طرح آمایش ملی  و ماموریت گرایی است به طوری که در این راستا مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط با آمایش وجود دارد و قرار بر این است که ماموریت دانشگاه‌ها مشخص شود و هر کسی در حوزه مربوط به خودش کار کند.

وی ادامه داد: در واقع از این طریق می‌خواهیم از ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای استفاده کنیم و مراکز دانشگاه علمی کاربردی را به سمت ماموریت‌هایی که خودشان برای آن آمادگی دارند، هدایت و سوق دهیم.

آموزش های مهارتی در دانشگاه علمی کاربردی

رئیس دانشگاه علمی کاربردی  در ادامه در خصوص آموزش های مهارتی در این دانشگاه اضافه کرد: این دانشگاه همواره به نقش آموزش‌های شغل محور در راستای افزایش تولید و اشتغال توجه کرده است و آمادگی خود را برای توسعه آموزشهای مهارتی در استان و تربیت نیروی کار اعلام می‌کند.

امید افزود: رویکرد دانشگاه در سال های اخیر پرداختن به بحث فناوری در کنار آموزش­ های مهارتی علمی­ کاربردی بوده و ارتقای کیفیت و مأموریت­ گرایی و هدایت مردم به سمت آموزش­ های مهارتی از برنامه های اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی می باشد.

وی اظهار داشت: اشتغال در حال حاضر بزرگترین مشکل کشور است که برای دولت بسیار پرهزینه بوده است و تلاش می­ کند این مشکل را حل کند،  در این میان دانشگاه جامع علمی کاربردی و آموزش های مهارتی قادر به حل مشکل بیکاری در کشور است،‌از این رو با گذشت زمان آموزش های مهارتی و استفاده از ظرفیت های محیط کار در این دانشگاه به شدت در حال اتفاق است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی بیان کرد: آموزش‌های مهارتی نیازمند حمایت دولت است و دولت باید برای ایجاد انگیزه در آموزش‌های مهارتی قسمتی از هزینه‌های این آموزش‌ها را در مناطق محروم تأمین کند.

امید اضافه کرد: براساس برنامه ششم توسعه باید سهم آموزش‌های مهارتی به 30 درصد برسد که این الزام قانونی، نیاز به حمایت‌های مادی و معنوی دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: بدون حمایت دولت، تحقق هدف برنامه در نظام آموزش مهارتی امکان‌پذیر نیست.

وی در خصوص شهریه این دانشگاه گفت: سال گذشته طرحی را به مجلس ارائه دادیم که در کمسیون آموزش مجلس تصویب شد و آن هم این بود که در رشته ها و مناطق خاص و برای شرایط ویژه 30 درصد شهریه را دولت پرداخت کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.