خنیفر از همکاری مشترک با سازمان هلال احمر برای ارتقای آموزش‌های امدادرسانی و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در این حوزه خبر داد.

توسعه مهارت‌های امدادرسانی برای دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان/ هلال احمر نهاد پولداری نیستبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم انعقاد تفاهم‌نامه بین دانشگاه فرهنگیان و سازمان جمعیت جوانان هلال احمر با حضور حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان و صابونچی رئیس جمعیت جوانان هلال احمر در پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.
 
در این مراسم خنیفر اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی بهترین نوع آموزش‌ها محسوب می‌شود و می‌توانیم با گسترش چنین آموزه‌هایی بین دانشجو معلمان فرصت آموزشی غنی را برای آن‌ها تأمین کنیم.

وی ادامه داد: اکنون دانشگاه در حال عبور از گردنه‌های سختی است و باید نهایت تلاش را برای ارتقای کیفیت آموزش‌ها در این دانشگاه به خرج دهیم تا خروجی‌هایمان عملکرد قابل قبولی را در نظام تعلیم و تربیت داشته باشند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه یک معلم حدود 30 سال در نظام تربیت و تربیت خدمت می‌کند، گفت: اگر آموزش‌های لازم و مناسب حتی در جزئی‌ترین موارد را به این گروه مورد توجه قرار دهیم برای مانایی و تاثیرگذاری این قشر در جامعه آثار مثبت آن را خواهیم دید.

خنیفر تصریح کرد: آموزش‌های مربوط به کمک‌های اولیه و چگونگی مواجهه با حوادث در هنگام وقوع آن یکی از مهمترین آموزش‌هاست که می‌تواند در حفظ سلامت افراد تاثیر بسزایی داشته باشد و اگر این ‌آموزش‌ها در جامعه معلمان جدی گرفته شود به طبع آن در جامعه ترویج این آموزش‌ها را شاهد خواهیم بود چرا که دانش آموزان در کلاس درس این موضوع را قطعا از معلم خود می‌آموزند و به دنبال آن چنین آموزش‌هایی در خانواده‌ها تسری می‌یابد.

وی اظهار کرد: باتوجه به اهمیت این آموزش‌ها کاری مشترک با سازمان جمعیت جوانان هلال احمر را انجام خواهیم داد تا دانشجو معلمان بتوانند در کنار آموزش‌های موجود از ظرفیت سازمان و آموزش‌های آن بهره بگیرند.

انسان دوستی پایه فعالیت صلیب  سرخ  و هلال احمر

در ادامه این مراسم صابونچی با اشاره به اینکه اصول انسان دوستی اقدام داوطلبانه و کمک به هم نوع از اهدافی است که صلیب سرخ، سازمان هلال احمر و جمعیت جوانان هلال احمر در دستور کار خود قرار داده است و این اصول باعث می‌شود بدون توجه به بُعد جغرافیا و مذهب وارد عمل شود و برای ارتقای سلامت و کرامت انسان‌ها تلاش کنند.

وی ادامه داد: در همین مبنا تقسیم کاری صورت گرفته است و جمعیت هلال احمر به همت نیروهای انسانی آن وارد عمل شدند تا در این زمینه امدادرسانی داشته باشند.

صابونچی با اشاره به اینکه هلال احمر نهاد پولداری نیست، اظهار کرد: اما این نهاد به جهت سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت قابل توجه مردم جزو نهادهای سرمایه‌دار محسوب می‌شود و وظیفه داریم از سنین کودکی و نوجوانی داوطلبانه، علاقه‌مند را جذب و آموزش‌های لازم را برای آنها داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سازمان جوانان هلال احمر در بحث‌های اجتماعی و فرهنگی در کنار مردم قرار دارد، گفت: یکی از مصادیق این همیاری و مشارکت زلزله سال گذشته کرمانشاه بود که جمعیت هلال احمر و به ویژه جمعیت جوانان هلال احمر وارد عمل شدند حتی شاهد بودیم دانش‌آموزان که در پروتکل‌های بین‌المللی هم هیچ وظیفه‌ای نسبت به امداد رسانی در چنین حوادثی ندارند، به میدان آمدند.

اجرای طرح ملی دادرس در مدارس

صابونچی تصریح کرد: علاوه بر این همکاری‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد هم گام‌هایی برداشته‌ایم همچنین در مدارس طرح ملی دادرس را برای دانش‌آموزان متوسطه اول اجرا می‌کنیم که امسال هفتمین سال فعالیت آن را شاهد بودیم.

رئیس جمعیت جوانان هلال احمر تصریح کرد: کشور ما به جهت شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی امکان ورود 40 نوع حادثه طبیعی وجود دارد بنابراین باید آمادگی مقابله با آن داشته باشیم و برای دستیابی به این مهم آموزش‌های صرفا تئوری موثر واقع نمی‌شود و باید آموزش‌های مهارتی را در دستور کار قرار دهیم که بر این اساس کار را با دانشگاه فرهنگیان آغاز کردیم تا دانشجو معلمان را آموزش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار