سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تعداد کاروان‌های زیارتی به کربلای معلی از طریق مرز دوغارون

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: امسال تعداد کاروان‌های زیارتی به کربلا معلی بیشتر از سال قبل است به همین دلیل ستاد اربعین خراسان رضوی باید آمادگی کامل در این خصوص را داشته باشد.

 به گزارش   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید جواد حسینی سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی در هشتمین جلسه ستاد استانی اربعین حسینی (ع) در شهرستان تایباد، گفت: زیارت امام حسین (ع) در ایام اربعین از فضایل و برکات بسیاری برخوردار است و این حرکت عظیم و همایش علاوه بر فضیلت دینی، داری کارکرد‌های اجتماعی فراوانی است.

وی افزود: حرکت کاروان‌های پیاده، فراتر از بُعد معنوی و مذهبی؛ آثار سیاسی در سطح بین المللی و منطقه‌ای نیز دارد و اعزام با شکوه و حضور چشمگیر و وحدت آفرین، برادران اهل سنت و تشیع و حتی مشارکت سایر ادیان و مذاهب با برادری و اتحاد درکنار یکدیگر، عامل مهمی برای تخریب، جریانات منفی و کم رنگ کردن آثارتبلیغاتی رسانه‌های بیگانه و خنثی کننده توطئه دشمنان خواهد بود.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: باتوجه به عبور ۲۵ هزار زائر ازمرز زمینی دوغارون درسال گذشته، احتمال افزایش تعداد کاروان‌های زیارتی به کربلای معلی از این مرز پیش بینی می‌شود.

حسینی با اشاره به خدمات رسانی گسترده، استقبال گرم همراه باعشق و ارادت به زائران حسینی در آن سوی مرز از سوی مردم عراق، گفت: این فرهنگ میزبانی باید در شهر‌های مرزی و در استقبال مردمی از زائران کشور افغانستان در مرز‌های ایران نیز نهادینه شود.

وی افزود: باید تدابیر لازم در خصوص تامین رفاه کاروان‌های پیاده از کشور افغانستان و زائران کربلای معلی اندیشیده شود و با ارتقا خدمات رسانی بستر رضایتمندی آنان را فراهم کنیم.


صدور بیش از ۲۷ هزار روادید عراق در خراسان رضوی


مهدی فروزان مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی هم در این باره گفت: تاکنون ۵۳ هزار و ۲۶۹ هزار زائر از این استان برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی در عراق، از طریق سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

وی افزود: از تعداد ثبت نام شدگان تاکنون برای ۲۷ هزار و ۵۴۲ نفر روادید عراق صادر شده و کار صدور روادید برای سایرین در حال انجام است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی حداقل زمان صدور روادید برای متقاضیان را ۴۸ ساعت اعلام و ادامه داد: با توجه به اینکه کنسولگری عراق در مشهد امور مربوط به زائران پیاده روی اربعین استان‌های خراسان شمالی و خراسان جنوبی را نیز پوشش می‌دهد لازم است متقاضیان نسبت به ثبت نام و درخواست صدور روادید هرچه زودتر اقدام کنند.

فروزان گفت: دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مسافربری استان مستقر است و سه رام قطار نیز به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی می‌کنند و یک رام قطار نیز از ۲۸ مهر اضافه می‌شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود روزانه دو هزار نفر از خراسان رضوی جهت شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی با قطار تردد کنند، همچنین ۱۳ پرواز از مشهد به مقصد نجف، بغداد، اهواز، آبادان و ایلام به همین منظور در حال انجام است.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی به مراسم پایانی دهه صفر اشاره و ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس پیش بینی شده است، پارسال در دهه پایانی ماه صفر چهار میلیون و ۷۰۰ نفر وارد خراسان رضوی شدند، که از این تعداد ۴۰۱ هزار نفر زائر پیاده بودند.

گفتنی است امسال پیش بینی می‌شود ورود زائران نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش یابد.

انتهای پیام / ف. ک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.