سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح توزیع یک وعده غذای گرم در روستا‌ها و مناطق محروم دورود

رئیس بهزیستی دورود از آغاز طرح توزیع یک وعده غذای گرم در روستا‌ها و مناطق محروم این شهرستان با هدف بهبود تغذیه و کاهش فقر غذایی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جعفر درویشی رئیس بهزیستی دورود با بیان اینکه همزمان با هفته ملی کودک طرح تأمین و توزیع یک وعده غذای گرم در مهد‌های روستایی، مناطق حاشیه‌ای و فقیرنشین، تحت نظارت بهزیستی این شهرستان آغاز شده است گفت: هر ساله به مدت ۱۲۴ روز از ۱۵ مهرماه تا اواسط اردیبهشت همزمان با سراسر کشور طرح توزیع یک وعده غذای گرم در مهد کودک‌های تحت نظارت بهزیستی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه پیشگیری از سوءتغذیه کودکان، ایجاد باورها، عادات صحیح غذاخوردن از اهداف اجرای طرح تامین غذای گرم در شهرستان دورود است، افزود: سال گذشته سهمیه توزیع غذای گرم در بین مهد کودک‌های تحت نظارت بهزیستی شهرستان دورود با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۲۸ میلیون و ۳۴۰ هزار ریال بود که در اجرای این طرح سال گذشته ۴۸۶ کودک از یک وعده غذای گرم بهره‌مند شدند.

رئیس بهزیستی شهرستان دورود عنوان کرد: طرح توزیع یک وعده غذای گرم جهت پیشگیری از آسیب‌های وارده به رشد کودکان با هدف بهبود تغذیه و کاهش فقر غذایی کودکان ۳ الی ۶ سال خانواده‌های نیازمند در مناطق محروم روستایی و حاشیه‌نشین اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹ مهد شهری، ۸ روستا مهد و ۳ مهد حاشیه شهر و مناطق کم برخوردار فعال است بیان کرد: امسال سهمیه توزیع یک وعده غذای گرم در مهد‌های کودک شهرستان دورود با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۵۳ میلیون ریال است که ۵۸۴ کودک به صورت ۵ روز در هفته از یک وعده غذایی گرم برخوردار می‌شوند.

درویشی گفت: مراسم نمادین اجرای طرح یک وعده غذای گرم در بین کودکان محروم شهرستان دورود در مهدکودک حاشیه‌ای تبسم واقع در محله سری ساتی برگزار شد.

انتهای پیام/م

طرح توزیع یک وعده غذای گرم در روستا‌ها و مناطق محروم دورود آغاز شد

برچسب ها: بهزیستی ، اخبارسلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.