سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم اصفهان چشم انتظار بارش‌های رگباری باشند

کارشناس هواشناسی استان اصفهان با اعلام اینکه مردم برای بارش‌های رگباری آمادگی داشته باشند ،گفت : روز دوشنبه ناپایداری‌ها در سطح استان تشدید و افزایش ابر، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، رگبار و رعد و برق و احتمال تگرگ ، پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زهرا سیدان کارشناس هواشناسی استان اصفهان  در باره وضعیت آب و هوای استان اصفهان اظهار کرد : نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم ناپایداری‌ها در سطح استان است که تا آخر هفته به صورت متناوب و به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب رخ می‌دهد، شرایط افزایش ابر ، بارش‌های رگباری ، وزش باد نسبتاً شدید تا شدید  و در بعضی مناطق رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه از مردم خواست: آمادگی برای بارش‌های رگباری در روز دوشنبه داشته باشند، زیرا فردا از صبح پوشش ابری بیشتری خواهیم داشت و شرایط ناپایداری به ویژه در ساعات بعدازظهر در استان تشدید می‌شود که در اکثر مناطق استان رگبار و رعد و برق و احتمالاً تگرگ را خواهیم داشت.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به بارش‌های پراکنده روز گذشته در اکثر مناطق استان ، افزود : برزک با 4 میلی‌متر بیشترین میزان بارش در استان را داشت و پس از آن نطنز 2.4، میمه 2 میلی‌متر و بقیه مناطق از جمله شهر اصفهان بارش کمتر و به صورت پراکنده داشتند.  

وی در ادامه عنوان کرد : در 24 ساعت آینده دمای هوای استان یک الی 3 درجه کاهش می‌یابد و در روزهای آینده نیز این کاهش دما که بیشتر بیشینه دما را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ادامه خواهد داشت.

 سیدان با بیان این‌که بیشینه دمای امروز اصفهان 25 درجه سانتیگراد و کمینه دما 11 درجه سانتیگراد است ، مطرح کرد : شهر بادرود نطنز 27 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و بویین و میاندشت با یک درجه سانتیگراد بالای صفر، خنک‌ترین شهر استان است.

غلامرضا خاکیان دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان هم با توجه به احتمال بارندگی و کاهش دما و احتمال خسارت به محصول انگور، از باغداران خواست:  هرچه سریع‌تر عملیات برداشت محصولات خود را انجام دهند ؛  باغداران ، بادام‌های آلوده به زنبور مغزخوار را جمع‌آوری و معدوم کنند.

وی به منظور مبارزه با مینوزهای درختان سیب ، توصیه کرد :  برگ‌های ریخته شده در کف باغ‌ها را جمع‌آوری و معدوم کنند.

دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان در پایان با توجه به کاهش دما و احتمال بارندگی خاطرنشان کرد : باغداران به برداشت میوه‌ای باقیمانده سردرختی اقدام کنند همچنین انارهای آلوده از سطح زمین و روی درختان جمع‌آوری و در عمق 50 سانتی‌متری خاک دفع شود.

انتهای پیام/م

 باغداران اصفهان هرچه سریع‌تر عملیات برداشت محصولات خود را انجام دهند

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.