سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس در قم:

مرکز درمان ناباروری قم موفقیت‌های چشمگیری داشته است

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تمام مشکلات اعتباری و اداری که مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم با آن مواجه شده، این مرکز در سال‌های گذشته موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سید مرتضی خاتمی روز یکشنبه در جریان بازدید از مرکز درمان ناباروی قم در جمع پژوهشگران این مرکز، افزود: آنچه که در این مرکز مشاهده می‌شود، فعالیت کادر جهادی علاقه مند، باانگیره و پویا است که در قید و بند مسائل اداری نیستند و در این راستا به موفقیت‌های خوبی دست یافته اند.

وی اضافه کرد: وظیفه مرکز درمان ناباروری کمک به افرادی است که در محرومیت بزرگی هستند و کشور به چنین کار‌های عملیاتی و تحقیقاتی می‌تواند تکیه کند.

خاتمی بیان کرد: هسته‌های مطالعات تحقیقاتی نجات بخش کشور است و نیرو‌های فکری و سرمایه‌های بزرگ علمی تکیه گاه بخش پژوهش و تحقیقات مراکز علمی کشور هستند که این نیرو‌ها فعالیت گسترده‌ای در مراکز درمان ناباروری دارند.

وی گفت: آمار درمان ناباروری در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم، برای نظام سلامت غرورآفرین است و امیدوارم بتوانیم قدم‌هایی برای حل مشکلات کادر این مجموعه برداریم.

نایب رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات اداری و مسائل مالی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به همراه مسئولان عرصه بهداشت و درمان و جهاد دانشگاهی پیگیری خواهد شد تا به نتایج خوبی دست یابیم.

رییس جهاددانشگاهی قم نیز در این جلسه گفت: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی این استان با کادری متخصص تمام خدمات تخصصی و فوق تخصصی ناباروری را به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهد.

محمد حیدری با بیان این که سه گروه پژوهشی شامل سلول‌های بنیادی، مزانشیمی تولید مثل و ژنتیک ناباروری در این مرکز فعالیت می‌کند، افزود: انجام طرح‌های تحقیقاتی، برگزاری سمینار‌های ماهیانه، برگزاری کارگاه‌های آموزشی علمی و انجام prp برای درمان ضایعات غضروفی از جمله فعالیت‌های این گروه‌های پژوهشی است.

وی اضافه کرد: ذخیره خون بندناف که برای درمان انواع سرطان‌ها استفاده می‌شود، پذیرش دانشجو برای انجام پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و انجام طرح‌های پژوهشی از دیگر فعالیت‌های مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم است.

به گفته حیدری به تازگی در مواردی که زوج نابارور بیش از ۲ بار درمان میکرواینجکشن استفاده کرده اند و بارداری رخ نداده است، از عمل تزریق داخل رحمی استفاده می‌شود که موفقیت بالایی دارد.

انتهای پیام/ز

موفقیت‌ چشمگیر مرکز درمان ناباروری قم داشته است

برچسب ها: مجلس ، وزارت بهداشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.