سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرجهادکشاورزی کرمان خواستار شد؛

سیرمعروف شهداد درکانون توجهات

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: تولید سیر درشهداد از کیفیت بسیارخوبی برخوردار وجزمحصولات صادراتی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: باید از کشاورزان خواسته شود تا با رعایت اصول کلی کاشت، داشت و برداشت این محصول با کیفیت بسیار بالا تولید و روانه بازار‌های داخلی و نیز برای صادرات اقدام کنند.

وی دقت در انتخاب بذرهای کاشته شده را در امر تولید ضروری دانست و افزود: از دیگر معایب کشت سیر در بخش شهداد کاشت به روش سنتی است که با ورود دستگاه‌های مکانیزه در مراحل کاشت تا برداشت این عیب برطرف میگردد.

وی درآمد ۳۶ میلیاردی از تولید سیر در بخش شهداد را در سال گذشته بسیار کم دانست و گفت: رکورد تولید سیر در بخش شهداد ۹۰ تن در هکتار بوده که بایستی کشاورزان با به روز رسانی معلومات خود در کنار اقدامات عملی تولید خود را به رکورد واقعی برسانند.

مسعودی بخش شهداد را در تولید حنا و وسمه دارای شهرت کشوری دانست و از بهره برداران خواست با توجه به تولید محصول بسیار با کیفیت و مطلوب و نیز صرفه جویی در آب و بالا بردن راندمان  نسبت به تولید این گیاهان دارویی اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در خصوص خطر آفت نو ظهور مگس میوه مدیترانه‌ای  هشدار داد واین آفت را بسیار مخرب و در عین حال خسارت زا دانست و کنترل و ردیابی این آفت را خواستار شد.

مسعودی بیان داشت:این آفت میزبان ۳۰۰ نوع محصول می‌باشد و متاسفانه پس از اتمام محصول به دیگر محصول‌ها حمله خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش شهداد درارای مرکبات نیز می‌باشد چنانچه این آفت ردیابی و کنترل نشود محصولات مرکباتی را نیز درگیر خواهد کرد.

مسعودی با تاکید بر اینکه با احداث صنایع تبدیلی مانند کارخانه‌های تولید پودر سیر باید از کشاورزان حمایت نمود، افزود: مسئول اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید قول مساعد در خصوص در اختیار قرار دادن دستگاه‌های پودر سیر به سرمایه گذاران بصورت رایگان خبر داد و چنانچه سرمایه گذار در بخش شهداد برای فرآوری سیر آمادگی داشته باشد بصورت رایگان دستگاه‌ها در اختیار سرمایه گذار قرار می‌گیرد.

تولید سیر در شهداد بدلیل جنبه صادراتی آن ازاهمیت زیادی برخوردار است.

انتهای پیام/ح

تولید سیرشهداد کیفیت بالایی دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.