سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح محور های مواصلاتی جنوب آذربایجان غربی

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح و بهبود وضعیت محور‌های مواصلاتی شهر‌های میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در جنوب آذربایجان غربی تخصیص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛امینی معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی درحاشیه بازدید از طرح‌های راهسازی تکاب درجلسه‌ای که باحضورمسئولین استانی و محلی شهرستان تکاب درمحل بومگردی بخش تخت سلیمان برگزارشد گفت: ۳۰۰ میلیارد ریال برای اصلاح و بهبود وضعیت محور‌های مواصلاتی شهر‌های میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در جنوب آذربایجان غربی تخصیص می‌یابد.


وی افزود: این میزان اعتبار که برای بهسازی محور میاندوآب - سرچم، اصلاح، تعریض و حذف نقاط حادثه خیز محور مواصلاتی میاندوآب - شاهین دژ و تکاب اختصاص می‌یابد، برای تخصیص به سازمان برنامه و بودجه ارسال خواهد شد.


امینی گفت: طرح اصلاح و بهبود محور‌های جنوب آذربایجان غربی علاوه بر حذف نقاط حادثه خیز و خطرناک، تعریض و توسعه ورودی شهر‌های میاندوآب شاهین دژ و تکاب شامل اصلاح ابنیه و تکمیل ۲ دهنه تونل در محور شاهین دژ - تکاب است که برای اجرای آن ۱۰۰ میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.


وی با اشاره به گستردگی محور میاندوآب - شاهین دژ و تکاب ادامه داد: توسعه و آسفالت این محور مواصلاتی در جنوب آذربایجان غربی به طول ۱۴۷ کیلومتر به ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در شرایط فعلی، تخصیص و تامین آن با مشکلات فراوانی مواجه است.


معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مجریان طرح باید تلاش کنند تا ۳ ونیم کیلومتر از طرح راه سازی در محور جدید شاهین دژ - تکاب تا ۲ ماه آینده آماده آسفالت شود و عملیات ساخت ۲ دهنه تونل در این محور نیز در اسرع وقت به پایان برسد.


امینی با بیان اینکه پس از زیرسازی و آماده سازی این محور قیر مورد نیاز برای آسفالت جاده تامین خواهد شد، افزود وزارت راه و شهرسازی قیر مورد نیاز برای آسفالت ریزی محور‌های روستایی و جاده‌های گردشگری تکاب را به صورت ویژه تامین می‌کند.


وی همچنین از آغاز عملیات ساخت و توسعه محور تکاب - دندی تا ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: با توسعه جاده در این محور، مسیر تکاب - دندی از راه فرعی به راه اصلی ارتقا پیدا می‌کند.


فرماندار تکاب نیز در این بازدید با اشاره وجود ۳۸۰ کیلومتر راه دسترسی در این شهرستان گفت: ۸۵ کیلومتر از جاده‌های اصلی و ۸۵ کیلومتر از محور‌های روستایی تکاب به آسفالت ریزی نیاز دارد.


علی مکرمی افزود از ۹۰ کیلومتر جاده در محور شاهین دژ - تکاب، ۳۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی این شهرستان قرار گرفته که ۲۳ کیلومتر آن نیازمند اصلاح و بهسازی است.


وی اظهارکرد: همچنین در ۱۳ کیلومتر از محور تکاب - دندی در محدوده تکاب و ۱۹ کیلومتر در محور تکاب - زنجان از مسیر جاده یاسوکند بیجار و ۳۰ کیلومتر از جاده گردشگری تکاب - کرفتو باید طرح روکش آسفالت و آسفالت ریزی اجرا شود.
انتهای پیام/ح


اختصاص اعتبار برای محور میاندوآب-تکاب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.