سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورزش‌های مناسب برای افزایش قد + تصاویر

تمامی افراد می‌خواهند قدی بلند و کشیده داشته باشند؛ یکی از راه‌های دسترسی به این امر انجام ورزش‌های کششی مناسب است.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ همه افراد از تاثیر ورزش و تغذیه مناسب برای بهبود رشد قدی آگاه هستند؛ زندگی الکترونیک امروز مانع انجام فعالیت ورزشی به صورت روزانه و مرتب می‌شود؛ پس قبل جوش خوردن کامل استخوان‌ها تا حدود سن ۲۷، با انجام حرکات کششی، همچنین با بهتر کردن ژست و کشیدن کمر می‌توانید قد خود را بلندتر کنید.

در ضمن با بالا رفت سن استخوان‌ها فشرده و کوتاه می‌شوند پس همین توصیه را برای جلوگیری از کوتاه شدن در بزرگسالی نیز داشته باشیم.

تمرین‌های پیشنهادی برای کشیده شدن قد

به انگشت شصت خود دست بزنید

بعد از بیدار شدن صبحگاهی کمر و تاندون‌های پشت زانوی خود را با حرکت لمس انگشتان پا بکشید؛ البته برای افراد مسن این حرکت توصیه نمی‌شود، چرا که جلوی سر ستون مهره ها را فشرده می‌کند و می‌تواند سبب کوتاه‌تر کردن قد به ویژه در ناحیه مهره  کمر شود.

این حرکت عضلات کمر را گرم و  در صبح شما را از خشکی و شل بودن خارج می‌کند؛ همچنین ژست و کشیدگی کمرتان را بهتر می‌کند؛ توجه داشته باشید حرکت را باید به این صورت شروع کنید که ابتدا راست بایستید و دست‌ها را بالای سر ببرید و به مرور خم شوید؛ سعی کنید ساق پا راست باشد، اما کمی خمیدگی در زانوها اشکالی ندارد؛ برای اتمام حرکت هم  خود را رها کنید و دوباره دست‌ها را بالای سر ببرید و ستون فقرات خود را راست کنید.

حرکت پل

 این حرکت علاوه بر اینکه این حرکت عضلات خم کننده کفل را می‌کشد، برای پایین کمر و پشت ران ها نیز مفید است؛ انجام حرکت پل کمی سخت‌تر از حرکت لمس انگشتان پا است اما انجام پذیر است.

حرکت را با دراز کشیدن از کمر آغاز کنید، سپس زانوها را بلند کرده و دست ها را از پایین به قوزک پا برسانید یا برای راحت تر شدن کار، به جای لمس قوزک پا،  دست‌ها را در اطراف خود قرار دهید سپس تنه خود را از کفل بالا ببرید تا در کمر کشش احساس کنید و بعد از آن  حرکت را پایان دهید.

حرکت کبرا

انجام این حرکت یوگا سبب می‌شود که انعطاف پذیری کمر بهتر شود و فشار وارده بر کمر خود را کاهش دهید؛ انجام این حرکت بعد از خمیده بودن طولانی می‌تواند کمر را دوباره صاف کند.

برای انجام این حرکت با دراز کشیدن از سینه و قرار گرفتن دست‌ها در اطراف بدن حرکت خود را آغاز کنید؛ سپس دست‌های خود را به پایین فشار دهید و از سینه خود را بالا بکشید؛ کمی سر را به پشت خم کنید و با استفاده از عضلات کمر تا جای ممکن  این حرکت کششی را انجام دهید.

حرکتی برای کشش در عضلات خم کننده کفل

برای برداشتن فشار را از کمر و عضلات شکمی خود ابتدا بایستید و دست‌ها بر کفل بگذارید؛ اطمینان حاصل کنید که زانوها به طور افقی در یک راستا باشند سپس یک پا را یک قدم به سمت جلو حرکت دهید؛ زانوی پهن شده را خم کنید و وزن بدن را به ران پای جلویی انتقال دهید، به آرامی خود را پایین بیاورید تا اینکه زانوی پشتی زمین را لمس کند؛ کمی به عقب تکیه کنید و سر را رو به بالا به سمت سقف خم کنید بعد از آن به عقب در حالت ایستاده گام بردارید و این حرکت را با سمت دیگر خود انجام دهید؛ توجه داشته باشید که بهتر است این حرکت را درست قبل از خوابیدن انجام دهید.

 

کوه یوگا

انجام این تمرین ساده کمک می‌کند تا ستون فقرات در یک راستا باشند؛ این حرکت را با ایستادن مستقیم آغاز کنید و شانه‌ها را به عقب و جلو حرکت دهید، در حین این که سر را مستقیم به بالا کش می‌دهید و با این کار حرکت خود را پایان دهید؛ انجام حرکات یوگا کمک می‌کند که کمر راست باشد در نتیجه می‌توانید شانه‌های خود را به عقب فشار دهید.

ورزش پیلاتس

با انجام پیلاتس قدرت و انعطاف پذیری خود را افزایش می‌دهید؛ یک کلاس پیلاتس در باشگاه ورزشی یا باشگاه محله بروید چرا که انجام آن ژست شما را بهتر می‌کند، در نتیجه بلندتر دیده می شوید همچنین لازم است یاد آوری کنیم که سرعت پیشرفت در پیلاتس بیشتر از یوگا است.

 شنا کنید

انتخاب شنا به عنوان ورزش باعث کشش بدن در نتیجه بلندتر دیده شدن بدن می‌شود؛ شنا کردن دستها، پاها و کمر را کش می‌دهد؛همچنین انجام این ورزش فشار مفاصل را کاهش می‌دهد.

مناسب تغذیه کنید

یادتان باشد که تمارین و حرکات کششی خود را با یک رژیم سالم ترکیب کنید و با خوردن پروتئین کافی، رشد بدن خود را افزایش دهید؛ آجیل، دانه، لوبیا، ماهی و گوشت را فراموش تکنید.

اطمینان حاصل کنید که ویتامین D به اندازه کافی دریافت کنید تا عضلات و استخوان هایتان خوب رشد کنند. مقادیر کمی ویتامین D را می‌توان در ماهی، تخم مرغ، یونجه، قارچ و همچنین غذاهای غنی شده با ویتامین D مانند شیر و غلات یافت. گرچه بیشتر ویتامین D که دریافت می کنید از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب حاصل شده است. تنها با ۱۵ دقیقه در روز آفتابی بیرون بودن می‌توان ویتامین D لازم به بدن را تأمین کرد.

به رشد استخوان های خود با خوردن مقدار زیادی کلسیم کمک کنید. کلسیم در محصولات لبنی و سبزیجات سبز موجود است.

مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن آب خود را به ۶ تا ۸ لیوان در روز برسانید چرا که نوشیدن آب بدن شما را سالم نگه می دارد در نتیجه رشد مناسب تری خواهید داشت.

به اندازه کافی بخوابید

اگر زیر ۱۸ سال سن دارید باید بین هفت تا نه ساعت در شب بخوابید و بدانید زمانی که خوابید بدن بیشتر رشد می کند و خواب عمیق بدون وقفه مؤثرترین بخش خواب است.

سعی کنید که ژست خود را خوب نگه دارید

راست ایستادن به شما اطمینان می دهد که در هنگام رشد ستون فقراتتان خمیده نمی‌شود پس مستقیم بایستید تا بلندتر به نظر برسید.

از مصرف هر گونه ماده ای که جلوی رشد شما را بگیرد پرهیز کنید

استفاده از نوشیدنی‌های الکلی، استروئیدها، دخانیات علاوه بر تمام ضررهایی که در پی دارد از رشد قدی و جذب مواد غذایی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
علی
۲۲:۲۹ ۱۰ تير ۱۴۰۰
سلام
کمبود بعضی از ویتامینها در بدن موجب اختلال در رشد می شه
پس بهتر است علاوه بر ورزش و تمرینات کششی منظم , چکاب از تیروئید و ویتامین های بدن که نیاز ضروری جهت رشد و استحکام استخوانهاست ,انجام بشه
محمد
۲۰:۴۸ ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
من 13سالمه قدم 173است میخام بلند تر شوم
Farzane
۱۳:۱۰ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
من برنامه رو نصب کردم ایا امکان قد بلندی داره ؟
ارمین
۱۵:۱۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۹
میشه جوابمو بدید؟
ارمین
۱۳:۱۱ ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
با عرض سلام و احترام به شما دوست عزیز. من ارمین هستم و 15ساله با قد 165هستم مادرم قدش متوسط و پدرم بلند قد هست . من نزدیک یک هقته است که تمامی ورزش های سایت شما به علاوه بارفیکس انجام میدم و از نظر تغذیه هم روزی یک لیوان شیر و 2 قاشق غذاخوری پر از عسل طبیعی میخورم . ایا امکان افزایش قد من هست؟
زهرا عزیزی
۲۱:۵۰ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
سلام من ۱۴سالمه قد من خیلی کوچکه دوست دارم قد بلند شوم
آیناز
۱۸:۵۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام من ۱۳ سالمه و قدم ۱.۵۶ هستش میشه کمک کنین و بگین چه کار باید بکنم. می خواستم برم باشگاه بدنسازی تا شاید با بعضی حرکات بتونم قدمو افزایش بدم اما متاسفانه به دلیل کرونا نتونستم برم اگه میشه یه راهنمایی هایی بکنین و بگین با چه جور تغذیه و ورزش میتونم قدم رو افزایش بدم؟
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام من 13 سالمه قدم 150 می خواستم ببینم چطوری قدم رو بلند کنم
ناشناس
۰۳:۰۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۹
سلام من 17 سالمه قدم 181 ایا میتونم با این ورزشا 188 بشم؟
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۱ تير ۱۳۹۹
من قدم ۱۶۰ است امکان داره تا ۱۹۰ قد بکشم ۱۳ سالمه
محسن
۲۲:۵۵ ۰۶ تير ۱۳۹۹
واقعا اینها واقعیه
کوثر
۰۰:۵۲ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
خوبه
شبنم
۱۶:۱۶ ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام من 13سالمه وقدم1/48 میشه کمکم کنید تا قد بلند شوم
ناشناس
۱۶:۱۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من ۱۴سالمه قدم کوتاهع چجوری بلند بشم
زهرا عبدی
۱۳:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
من ۱۱ساله ام قدم ۱۴۲
ناشناس
۰۲:۳۷ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
فعلا هیچ نظری نگرفتم
ناشناس
۰۶:۰۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
خیلی عللللللللللللللللی
ی
۱۶:۴۷ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام من۱۴سالمه قدم۱۶۲امکان داره قدم۱۷۰بشه لطفاکمکم کنید
سیما
۰۹:۲۹ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
سلام من ۱۹ سالمه قدم ۱۵۸ ایا قدم با ورزش کمی بلند تر می شه یا نه لطفلا کمکم کنید
محمد
۱۳:۵۸ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
سلام من 13 سال دارم قدم 145 دارم از دوستام خیلی کوچیک از پارسال 5،7سانتر رشد کردم آیا قد بلند میشم
Alireza
۱۶:۱۲ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام
من ۱۵ سالمه و قدم 180 هست
آیا با این ورزش های میتونم به 190 برسم؟؟
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
به نظرت زیاد نیست ؟ زیادی بلندی قد نرمال برا شما 165 تا 170 هست
شیدا
۰۰:۵۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام من ۱۱سالمه وقدم ۱۳۲سانته چند ماهی هست که دارم ژیمناستیک کار می کنم ولی هیچ تأثیری روی قدم نداشت هنوزهم سیکل ماهیانه نشدم بایدچکارکنم تا قبل ازبلوغ حداقل ۱۷۰بشم
ایناز
۰۰:۰۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام من تازه رفتم تو ۱۴ سال قدم ۱۵۱ افزایش قد داشتم ولی ن رشد چشم گیری جرمم ۵۸ کیلو دوستان ب نظرتون با کاهش وزن می تونم قدمو و به ۱۶۰ تا ۱۶۵ برسونم
نازنین
۰۴:۱۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
من۱۳سالم قدم۱۵۲است امکان داره به۱۷۰برسم؟
لیلا
۱۲:۱۷ ۱۰ تير ۱۳۹۸
سلام توراخدا کمکم کنین تازه میخوام برم تو ۱۵ سالگی قدمم از ۱۶۰ تا ۱۶۵ هست نمیدونم چکار کنم. ایا ب. ۱۷۵. میرسم. یا ن توراخدا کمک کنید
ناشناس
۱۲:۵۹ ۰۸ تير ۱۳۹۸
قد خودم بعد بلوغ تا الان هم داره رشد میکنه توی شش ماهه آخر 2 سانتی متر:)
قد بعضی از دوستام هم بعد بلوغ رشد کرد و متوقف شد
پس اصلا نامید نشین
محمد
۰۱:۰۷ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
دست خداست دوستان
M
۱۹:۳۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
سلام.
من انجام دادم ولی دوباره به حالت قبلی برگشتم.باید چکار کنم؟
ع
۱۴:۳۹ ۰۵ شهريور ۱۳۹۹
هیچ کاری دیگه نمی تونی کنی
ناشناس
۱۹:۰۸ ۲۲ مهر ۱۳۹۷
تبلیغ میکنن تو اینستاگرام افزایش قد توسط افزایش غضروف این صحت دارد یا حقه است
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۷
همکارم انجام داد خيلي زانو درد گرفته بعد ازچند سال هم به مرور به قد قبلي برميگردي مگه چقدر ميخوان اضافه کنن تازه براي اون استخوان خرد شده هم ريختن خيلي پشيمون شد