در این مراسم صالحی اظهار کرد: مجلس دانش آموزی فضایی متمایز است که می تواند نهادی جوانانه و با انرژی موثر جوانی که مقام معظم رهبری به آن توجه دارند را بسازد.
وی افزود: خط های ارتباطی و اتصالی مانند مجلس دانش آموزی می تواند به سمت مدرسه مشارکت گرا کمک کند، یکی از محورهای حرکت های آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است که بر آموزش تربیت محور مبتنی و متکی است.
وزیر ارشاد اظهار کرد: در این سند شش نوع تربیت مطرح شده و تربیت هنری یکی از ابعاد تربیتی وجودی این تربیت ها محسوب میشود.
صالحی افزود: مجلس دانش آموزی کمک می کند تا تربیت هنری در جامعه جدی تر مورد توجه شود، از طریق آموزش های عمومی هنر، یادگیری از طریق هنری و خلاقیت های هنری مورد توجه قرار می گیرد و از هر سه بعد به همراهی محاط دانش آموزی نیاز داریم.
وی ادامه داد: آموزش های هنری در نگاه آموزش و معلم مورد توجه است و سهم آموزش هنری کشورهای توسعه یافته بسیار با ایران متفاوت است و ما نیازمند فعالیت های تکمیلی در این حوزه هستیم. حتی در همین تهران معلمان به آموزش های بیشتری نیاز دارند.
وزیر ارشاد اظهار کرد: دانشآموزان موثرترین قشر از ابتدای انقلاب اسلامی هستند و در حماسه دفاع مقدس نیز این دانشگاه نقشی موثر داشته است.
صالحی بیان کرد: مجلس دانشآموزی از جهاتی مختلف میتواند موثر باشد، نهادی مدنی که فراگیری آن تاثیری بسزا در جامعه دانشآموزی دارد و مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره کرده است.
وی با اشاره به اینکه نگاه خوبی در این هشت دوره به مجلس دانشآموزی شده است گفت: دولت تدبیر و امید شرایطی را ایجاد میکند تا این نهاد به عنوان نهادی مشارکت گرایانه پیش رود.
صالحی درباره مشارکت خانوادههای ایرانی اظهار کرد: بر اساس آمارهای سال 53، 73 درصد تصمیمات در خانواده توسط پدر اخذ میشد اما بر اساس آمارهای سال 94 حدود 32 درصد تصمیمات توسط پدر و بقیه توسط مشارکت با سایر اعضای خانواده بوده است که این نشان میدهد، حرکتهای مشارکتی قابل توجهی در جامعه به وقوع میپیوندد.
انتهای پیام/