سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کوچ ۹۰۰ خانوار عشایر به حاجی آباد

مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد گفت: با شروع فصل سرما بیش از ۹۰۰ خانوار ازعشایر استان‌های کرمان و فارس به این شهرستان کوچ کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،مهدی عباسپور مدیر جهادکشاورزی حاجی آباد گفت: با شروع فصل سرما بیش از ۹۰۰ خانوار ازعشایر استان‌های کرمان و فارس به این شهرستان کوچ  کردند.

وی افزود:شهرستان حاجی آباد هر سال از اواسط مهر تا پانزدهم اردیبهشت میزبان حدود ۹۰۰ خانوار عشایر کوچرو از شهرستان‌های بافت،سیرجان، بردسیر و داراب است که هفت ماه از سال را در مراتع این شهرستان سپری می‌کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد گفت: این شهرستان دارای ۷۰۰ خانوار عشایردرون کوچ نیز است که بطور کلی ۷۲۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان را دراختیار دارند.

مهدی عباسپورافزود: عشایر درون کوچ و برون کوچ حاجی آباد دارای ۵۰۰ هزار واحددامی با تولید ۳ هزار تن گوشت قرمز و ۴۳۲ شیر خام است.

وی گفت:عشایر شهرستان شامل ایل‌های رائینی، افشار،بجاقچی، قرائی، لری کوه پنجی، غربا، بلوچ و کوهشایی و طایفه‌های مستقل بدوئی، کوه پنجی، امیری کوه پنجی، سبز بلوچ و عرب بدوئی کوه پنجی هستند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان حاجی آباد افزود:بیشتر دام عشایر شهرستان از نوع بُز است و ۹۰ درصد آن را نژاد کرکی رائینی تشکیل می‌دهد و از نژاد‌های دیگر بُز شهرستان میتوان به تالی و بُزموئی سیاه اشاره کرد و اکثر نژاد‌های گوسفند عشایر نیز از نوع بلوچی، کرمانی، لری و شال است.

انتهای پیام/ف

کوچ عشایر به حاجی آباد آغاز شد

 

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، عشایر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.