سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم آلمان علیه نژادپرستی به خیابان‌ها آمدند

روز شنبه بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم شهر برلین در اعتراض به تبعیض، نژادپرستی و ظهور جریان‌های راست افراطی به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دویچه وله، هزاران نفر از مردم شهر برلین، پایتخت آلمان، در اعتراض به تبعیض و نژادپرستی در این کشور به خیابانها آمدند.

پایگاه «دویچه وله» گزارش داد روز شنبه  بیش از 240 هزار نفر از ساکنان شهر برلین در اعتراض به نژادپرستی و ظهور جریانهای راست‌ افراطی در صحنه سیاست آلمان و اروپا، در خیابانهای این شهر دست به تظاهرات زدند.

 جمعیت معترض خواستار همبستگی بیشتر برای منزوی‌کردن گروه‌های نژادپرست و راست‌ افراطی شدند.

بنا به گزارش دویچه وله، در این تظاهرات ده‌ها سازمان و گروه از جمله اتحادیه‌های کارگری، سازمان‌های غیردولتی، احزاب سیاسی، معلمان و مدارس با پلاکاردها و شعارهای مخصوص خود حضور داشتند.

«رولا صالح» از فعالان حقوق‌بشر در شهر «کمنیتس» در ایالت «راکسن» آلمان که به پناهجویان جوان کمک می‌کند به «دویچه وله» می‌گوید: «این جمعیت معترض می‌خواهند نشان دهند که آنها از فضای اجتماعی حاکم بر آلمان، سیاستمداران کنونی و از این همه نفرت نسبت به مهاجران حمایت نمی‌کنند».

طی هفته‌های گذشته  گروه‌ها و جریانهای نژادپرست، آزار و اذیت پناهجویان و مهاجران را در شهر «کمنیتس» و دیگر شهرهای آلمان افزایش داده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.