اعتراضات به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا از این کشور فراتر رفت و به دیگر پایتخت‌های جهان گسترش یافته است.

گسترش اعتراضات پسا انتخابات آمریکا به دیگر پایتخت‌های جهان
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "ملاک خالد" گزارشگر شبکه تلویزیونی المیادین در گزارشی گفت: «شاید هیلاری کلینتون نتوانست دونالد ترامپ را متوقف کند، اما ما می توانیم.» این پلاکارد در دست تظاهرکنندگان در آمریکا نبود، بلکه معترضان در آلمان آن را در دست گرفتند. صدها نفر با برگزاری تظاهرات در برلین تأکید کردند نمی پذیرند فردی به کاخ سفید برسد که مواضع نژادپرستانه و اهانت آمیز نسبت به قشرهای گسترده ای از مردم آمریکا و جهان دارد. 

یک شهروند آلمانی گفت: «مهم است که اینجا در اروپا متحد باشیم تا این پیام قوی را بدهیم که نمی توان به این شیوه سیاست را مدیریت کرد.» 

در ادامه این گزارش آمده است: اما مردم مکزیک هم با زبان اسپانیایی خواستار توقف نفرت انگیزی، نادانی و نژادپرستی شدند که ترامپ نماد آن است. 

یک شهروند مکزیکی گفت: «ما خواهان تحریم دونالد ترامپ هستیم و از مردم مکزیک می خواهیم تا به آمریکا سفر نکنند.» 

گزارشگر این شبکه خاطر نشان کرد: در آمریکا تلاش های دونالد ترامپ و گروه کاری او برای فرونشاندن خشم آمریکاییهای معترض به انتخاب او ادامه دارد. اما معترضان همچنان در لس آنجلس، شیکاگو، اوهایو، نیویورک تا واشنگتن تظاهرات می کنند. هزاران نفر در این تظاهرات با سردادن شعارهایی ضد ترامپ، درباره گسترش جرائم نژادپرستانه در آمریکا در دوره او هشدار دادند. 

یک شهروند آمریکایی در حاشیه تظاهرات گفت: «احساس می کنم موجودیتم با تهدید روبروست. نقطه سرخط!» 

در ادامه گزارش المیادین آمده است: دانشجویان، کارگران، زنان، کودکان، سالمندان و کارمندان از قشرهای مختلف اجتماعی حاضر به پذیرفتن این مسئله نیستند که میلیاردر جمهوریخواه به کاخ سفید برود و مدیریت صحنه سیاسی کشورشان را برای چهار سال آینده در دست بگیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار