سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

اعزام ۱۰ هزار پزشک و پرستار برای اربعین حسینی/ زائران مراقب سلامتشان باشند

وزیر بهداشت با تشریح اقدامات وزارت بهداشت برای اربعین حسینی از زائران درخواست کرد تا در سفر به کربلا مراقب سلامتی خود باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر بهداشت در حاشیه مراسم اعزام کاروان بهداشت و درمان اربعین‌ حسینی‌ در جمع خبرنگاران گفت: از سازمان اورژانس‌ تشکر می‌کنم که در ایام اربعین در کنار زائران حضور دارند و به آنها خدمت‌رسانی می‌کنند.

افزایش ظرفیت اورژانس عراق در مراسم اربعین

هاشمی با بیان اینکه اربعین حسینی مهم‌ترین رخداد مذهبی در سراسر جهان است، افزود: با توافق صورت گرفته با وزارت بهداشت عراق، امسال توان و ظرفیت اورژانس و گروه بهداشت برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اعزام شماری از نیروهای بهداشتی و درمانی برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین‌ حسینی، گفت: امسال 17 هزار نفر در قالب نیروهای فوریت‌های پزشکی به مناطق مرزی و کشور عراق اعزام می‌شوند، همچنین نیروهای بهداشتی در قالب 40 گروه بر سلامت زائران نظارت دارند‌؛ افزون بر این 10 هزار پزشک متخصص و پرستار در قالب کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی اعزام خواهند شد.

وزیر بهداشت با توصیه به زائران حسینی برای حفظ سلامتی‌شان گفت: امیدواریم زائرین‌ اربعین حسینی در رانندگی و رفت و آمدها‌ و مصرف خوراکی و آشامیدنی‌ها مراقب سلامت خود باشند؛ همچنین اصرار نداشته باشند که یک مسیر 2 روزه را یک روزه طی کنند.

هاشمی با بیان اینکه ارسال دارو و تجهیزات پزشکی کار هر ساله ما‌ در مراسم اربعین حسینی است، گفت: ما همچون سال‌های گذشته دارو، تجهیزات پزشکی و نیروهای امدادی را برای خدمت‌رسانی‌ به زائران اربعین حسینی اعزام می‌کنیم و آمادگی کافی برای مراسم امسال فراهم شده است.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در بازتاب مراسم اربعین حسینی گفت: بخشی از مراسم اربعین‌ مربوط به شوری است که رسانه‌ها در دل مردم ایجاد می‌کنند و رسانه‌ها در این ثواب بزرگ و خیر جمعی که می‌تواند به ادامه راه سیدالشهدا‌ کمک کند، شریک هستند.

مسئولیت هلال احمر در عراق برای پوشش بخشی از خدمات درمانی 

وزیر بهداشت، اظهار کرد: در حوزه بهداشتی با طرف عراقی هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است و هلال احمر در داخل عراق مسئولیت‌ بخشی از خدمات درمانی را بر عهده دارد و گروه‌های تخصصی به همراه نیروهای هلال احمر به عراق اعزام می‌شوند.

هاشمی گفت: نیروهای اورژانس از 5 تا 45 کیلومتری‌ در مرزها مستقر خواهند بود و اورژانس‌ کشور نظارت خود را بر عملکرد نیروها انجام خواهد داد؛ همچنین گروه‌های بهداشتی بر اماکن تغذیه‌ای و مراقبت از سلامت زائران نظارت دارند اما در مراسم اربعین حسینی با این حجم از زائران نظارت کار دشواری بوده و بهتر است زائران خود مراقب سلامتی‌شان باشند.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.