اربعین بزرگترین نماد اسلامی در قرن ۲۱ است/ کشور بیش از هر چیزی به اخلاص نیاز دارد/ دعا کنید خداوند به مسئولان بصیرت و تدبیر عطا کندهاشمی گفت: کشور بیش از هر چیزی به اخلاص در مسئولان و تریبون‌ها و خطبا نیاز دارد.
 
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی در مراسم اعزام کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی با بیان اینکه در کنار مرقد مطهر و قبور شهدا که صف شکنان و رزمندگان معبرگشایی کربلا بودند، قرار داریم و به همه آنها ادای احترام می‌کنیم، گفت: به کمک اورژانس کشور و نیروهای بهداشتی برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی آماده می‌شویم.

وی ادامه داد: شما پیش قراول و تامین کننده سلامت و امنیت زائران هستید و امیدوارم کنار پلیس، هلال احمر وزارت کشور و راه و شهرسازی و همه کسانی که برای تامین امنیت و رفاه زائران به عراق سفر می‌کنند که برخی از آنها از کشورهای شرقی ایران هستند و خود را برای خدمت رسانی و تامین امنیت زائران به عراق می‌رسانند، به خوبی انجام وظیفه کنید و از همه خدمت گذاران به زائران اربعین تشکر و قدردانی می‌کنیم.

هاشمی خطاب به کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی گفت: شما ۲۵ روز به زائران اربعین خدمت رسانی می‌کنید و امیدوارم خداوند اجر آن را به شما عطا کند، نیروهای بهداشتی و نیروهای اورژانس در تمام طول سال به مردم خدمت رسانی می‌کنند اما در ایام اربعین حجم کاری بسیار بیشتر است.

جمهوری اسلامی معبرگشای راه زیارت به کربلا است

وزیر بهداشت خطاب به کاروان اعزامی بهداشت و درمان اربعین حسینی گفت: برای جمهوری اسلامی دعا کنید چرا که جمهوری اسلامی معبرگشا برای راه زیارت به کربلا بود، دعا کنید که خداوند به مسئولان بصیرت، توان و تدبیر بیش از قبل عطا کند و آنچه که کشور امروز به آن نیازمند است چیزی جز اخلاص و صداقت نیست، چه برای مسئولان و چه برای کسانی که در رسانه‌ها فعالیت می‌کنند و تریبون به دست دارند، همچنین این برای تمام کسانی که به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند و همه کتب‌ها و دست‌اندرکاران لازم است و این است که می‌توانند در راه امام حسین کارنامه آفرین باشد.

هاشمی اظهار کرد: برای جمهوری اسلامی دعا کنید زیرا تا جمهوری اسلامی زنده است، معبر کربلا باز است و انشالله جمهوری اسلامی به صاحب اصلی آن یعنی امام زمان (عج) متصل شود.

مراقبت کارشناسان بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار

وزیر بهداشت گفت: در طول مراسم اربعین حسینی دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق مرزی به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند همچنین کارشناسان بهداشتی شبانه‌روزی مراقب هستند تا بیماری‌های واگیر دار بین زائران شیوع پیدا نکند.

هاشمی با تاکید بر اینکه زائران اربعین حسینی خود باید مراقب سلامتی‌شان باشند، گفت: زائران در مسیر رفت و آمد و رانندگی مراقبت‌های لازم را داشته باشند و در مصرف مواد غذایی و آشامیدنی‌ها احتیاط لازم را داشته باشند، چرا که قطعا امام حسین راضی نیست زائران به سلامت خود آسیب برسانند و این مسئله از الزامات دینی ما است.

وی تاکید کرد: کسانی که استطاعت و توان جسمی ندارند، نباید سفر را آغاز کنند و اگر هم به این سفر رفتند باید مراقب سلامتی خود باشند.

هاشمی تصریح کرد: اربعین بزرگترین نماد اسلامی در قرن 21 است که همه مردم دنیا ناباورانه این مراسم پرشکوه حسینی را نظاره‌گر خواهند بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار