وی افزود: حُسن رفتار همکاران قضایی و اداری با مردم و اعتماد کامل و بدون شائبه به سلامت کارکنان، توجه و شنیدن همراه با صبر مشکلات مردم به دور از هیجانات اجتماعی و سیاسی باعث افزایش رضایتمندی در مردم میشود.
وزیر دادگستری ادامه داد: قوه قضاییه با تمام توان در جایگاهی که قرار دارد، تلاش های زیادی کرده است اما از نظر تبلیغی درست کار نکرده است.
آوایی گفت: دفاتر خدمات قضایی باعث کاهش سفرهای درون شهری، پیشگیری از مفاسد احتمالی، رفع اطاله دادرسی، افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به شکایات می شود.
وی تصریح کرد: انجام رسیدگی در زمان متعارف و عدم اطاله دادرسی غیر قابل توجیه، از اهداف دیگر دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.
وزیر دادگستری افزود: ضمن اینکه سرعت در رسیدگی مهم است اما همیشه سرعت یک امتیاز برای قوه قضاییه نیست و در مواردی اطاله دادرسی در صدور یک رای عادلانه ترجیح دارد.
آوایی بیان کرد: خدمات الکترونیک قضایی باعث کاهش برخورد و رو به رو شدن طرفین دعوا با هم می شود.
وزیر دادگستری اظهار کرد: موضوع ابلاغ الکترونیک یکی از مهمترین اقدامات دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است ولی اینکه این مقدار کافی نیست و برای رضایت مردم باید کارهای بزرگتری در این خصوص انجام شود.
وی اظهار کرد: ما با اسم دین فعالیت میکنیم و با این کار توقع مردم را بالا بردهایم و میگوییم قضاوتی که ما میکنیم طبق دین است. هیچ حکومتی و کارگزاران حکومتی اینقدر بارشان سنگین نیست که همه رفتارهای آنها را به پای دین بنویسند.
وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: بیتردید آن مقدار که کار کردیم قابل تقدیر بوده است اما کارهای بزرگتری هست که باید انجام دهیم.
وی در پایان گفت: ما باید هر روز بر رضایتمندی مردم بیافزائیم و وسوسهها، کف زدنها و فحش دادنها نباید ما را از مسیر حق منحرف کند. بدانیم که خدا ناظر بر تصمیمات ماست.
انتهای پیام/