وزیر دادگستری گفت: سالیانه ۱۶ میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی می‌شود که این عدد تعداد پرونده‌های یکتا نیست.

ارائه گزارش یک ساله دستگاه قضایی توسط وزیر دادگستریبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری در همایش سراسری قوه قضاییه که امروز(سه‌شنبه) در سالن اجلاس سران با حضور سران سه قوه برگزار شد، گزارشی از عملکرد یک ساله دستگاه قضایی ارائه کرد.

وی با اشاره به عملکرد یک ساله دستگاه قضایی گفت: یاد و خاطره شهدای دستگاه قضایی به ویژه شهید بهشتی را گرامی می‌دارم.

وزیر دادگستری گفت: تاکید اصلی این گزارش بر روی عملکرد دادگستری‌های استان‌ها است، زیرا اعمال قانون در قوه قضاییه در دادگستری‌ها انجام می‌شود.

آوایی گفت: رسیدگی قضایی به پرونده‌ها در چند مرحله انجام می‌شود و در هر مرحله یک واحد به تعداد پرونده‌ها اضافه می‌شود که این عدد، تعداد پرونده‌های یکتا نیست.

وی گفت: سالیانه 16 میلیون پرونده وارد دستگاه قضایی می‌شود که این عدد تعداد پرونده‌های یکتا نیست.

وزیر دادگستری تصریح کرد: برآورد ما نشان می‌دهد که فقط 10 درصد جوانان زیر 18 سال دارای پرونده و منازعات هستند و تعداد پرونده‌های یکتا در دستگاه قضایی زیر 6 میلیون پرونده است.

وی افزود: تعداد افراد درگیر در پرونده‌ها در کشور زیر 10 درصد است و باید این مقدار نیز کاهش پیدا کند تا آمار تعداد پرونده‌ها در دستگاه قضایی به موضوعی برای سوء استفاده رسانه‌های بیگانه تبدیل نشود.

آوایی تصریح کرد: سال 95 حدود 5 میلیون و 585 هزار پرونده یکتا و سال 96 حدود 5 میلیون و 825 هزار و 331 پرونده یکتا وارد دستگاه قضایی شده است.

وزیر دادگستری گفت: در سال ۹۵ تعداد زندانیان کشور ۲۱۷ هزار نفر بوده است و این آمار در سال ۹۶ به رقم ۲۲۴ هزار نفر رسید.

آوایی گفت: این در حالی است که ورودی زندان‌ها در سال ۹۵، ۴۱۸ هزار و در سال ۹۶، ۴۹۰ هزار نفر بوده است و تعداد زندانیان حاکی از رشد سه درصدی دارد.

به گفته وی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در شورای حل اختلاف با رشد بیش از ۳ درصدی به ۳ میلیون پرونده رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۵ تير ۱۳۹۷
واقعا جای بسی تاسف داره
آخرین اخبار