سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقشینه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

احتمال وقوع سیلابی دیگر در استان‌های شمالی/ آسمان تهران بارانی است+ جدول

کارشناس هواشناسی گفت: با توجه به شدت بارش باران در استان‌های ساحلی خزر، احتمال وقوع سیلاب و آب گرفتگی معابر وجود دارد.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباه آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز در نوار شمالی کشور عبور امواج تراز های میانی سبب افزایش ابر، بارش پراکنده، وزش باد، گاهی رعد و برق و کاهش نسبی دما می شود و بعدازظهر امروز و طی روز یکشنبه از فعالیت سامانه در نوار شمالی کاسته می شود.

وی افزود: روز دوشنبه با نفوذ سامانه پرفشار به نوار شمالی و گذر امواج ترازهای فوقانی از شمال شرق کشور، شرایط ناپایدار در این مناطق گسترش می‌یابد.

به گفته نقشینه طی هفته آینده با تداوم جریان مرطوب جنوبی به غرب کشور همراه با گذر متناوب امواج تراز میانی و فوقانی جو افزایش ابر، بارش، وزش باد و گاهی رعد و برق در دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی از بارش باران در برخی استان های کشور خبر داد و گفت: امروز بارش باران برای استان های مازندران، گیلان، غرب استان گلستان، اردبیل، دامنه های جنوبی البرز در شمال استان تهران، سمنان و البرز پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران افزود: طی امروز و فردا آسمان تهران در برخی ساعات ابری و گاهی با رگبار باران و رعد و برق همراه است.

نقشینه بیشینه دمای امروز مهرآباد را 22 درجه و شمیرانات 25 درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: فردا صبح کمینه دمای مهرآباد 14 و شمیرانات 11 درجه سانتی گراد خواهد بود.

به گفته وی با توجه به کاهش محسوس دما ، در سه روز آینده در ارتفاعات البرز مرکزی احتمال بارش برف دور از انتظار نیست.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه بارش باران، وزش باد و گاهی رعد و برق در استان ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود که در گلستان و شرق مازندران شدت بیشتری خواهد داشت.

وی از سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها در برخی استان ها خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش روز دوشنبه در استان های گلستان، شرق مازندران، کرمانشاه، کردستان، لرستان، ایلام و شمال خوزستان احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها وجود دارد، از این رو به افراد توصیه می شود که از چرای دام و توقف در حاشیه رودخانه ها در این استان ها اجتناب کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان تصریح کرد: با توجه به آنکه امروز دریای خزر مواج است، از این رو توصیه می شود که قایق های تفریحی و سبک نکات ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت آب و هوای کشور در 21 مهرماه

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
طاهری زاده
۱۸:۳۰ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
چرا برای جلوگیری از سیل نقاط مختلف را چاه دفع اب حفاری نمی کنند؟؟؟ این کار هم سفره های زیر زمینی را پر می کند و هم از سیل جلوگیری می کند- اگر در نقاط سیل خیز شمال چند هزار خلقه چاه حفاری شود دیگر شاهد سیل نخواهیم بود- برای جلوگیری از هدر رفت اب باران این حرکت کم هزینه بایستی در تمام ایران اجرا شود- باور کنید مملکتی که هرسال چندین سیل به خود می بیند نباید دچار خشکسالی شود. لطفا انقدر فرصت سوزی نکنید
محمد
۱۳:۴۸ ۲۱ مهر ۱۳۹۷
سلام, یه سوال برام پیش اومده, این آبهای باران و سیل کجا میره؟ اگه واقعا برمی گرده به دریا که ضرر اندر ضرر است......