سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید بر تقویت صلح و توسعه منطقه‌ای در سازمان همکاری شانگ‌های

سازمان همکاری شانگ‌های و ابتکار جاده و کمربند چین با برخورداری از فرصت‌های همکاری بر تقویت صلح و توسعه منطقه‌ای تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین هوا، سازمان همکاری شانگ‌های و ابتکار جاده وکمربند چین با برخورداری از فرصت‌های همکاری بر تقویت صلح و توسعه منطقه‌ای تاکید کرد.

ابتکار ۵ ساله جاده و کمربند شامل کمربند اقتصادی جاده ابریشم و جاده ابریشم دریایی قرن ۲۱، با هدف ایجاد شبکه زیرساخت و تجاری که بتواند از طریق مسیر‌های تجاری باستان و جاده ابریشم، آسیا را به اروپا و آفریقا متصل کند، راه اندازی شده است.

از آنجا که ساخت جاده و کمربند و همکاری سازمان همکاری شانگ‌های مشترکات زیادی جغرافیایی، فراگیری و منافع متقابل دارند لذا اینگونه ویژگی‌ها سبب تسهیل همکاری در چارچوب سازمان همکاری شانگ‌های و دستاورد‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه شده است.

تاجیکستان، که ضمن استقبال از دیدار رسمی لی ککیانگ نخست وزیر چین میزبان وی در هفدهمین شورای روسای کشور‌ها بود، نمونه مناسبی از همکاری منطقه‌ای سازمان همکاری شانگ‌های در ایجاد طرح کمربند اقتصادی جاده ابریشم به شمار می‌رود.

این کشور آسیای میانه از همکاری با چین در حوزه‌های کشاورزی، انرژی، امنیت و مبادلات مردم با مردم برخوردار است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آسیا ، اقتصاد جهان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.