سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه زاهدان:

باید با وحدت و انسجام ملی ایران را آباد کنیم

امام جمعه زاهدان گفت: برای ما در این استان پهناور سیستان وبلوچستان شیعه و سنی فرقی نمی‌کند باید با وحدت و انسجام ملی ایران را آباد کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه در مصلی قدس زاهدان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: ماه صفر فرا رسید ماه خاطرات فراوان از جمله اسارت خاندان پیامبر از عراق به سرزمین شام است، درد آورترین و سوزناک‌ترین مصائب  از جمله ماجرای اسارت خاندان پیغمبر و ماجرای شام و اربعین حسینی و همینطور رحلت پیغمبر و در پایان رحلت علی بن موسی رضا در همین ماه صفر رخ داد.

امام جمعه افزود: اربعین امام حسین(ع) در راه است اربعینی که اسلام ناب محمدی را احیا کرد با این تجمع شیعیان و حتی دیگر مسلمانان که جهان را مات می کند اگر بنگریم میبینیم برای هیچ یک از معصومین و حتی پیامبر اربعین نداریم.

وی گفت: زیارت اماکن مقدسه از زمان حضرت ادم بوده و هفتاد مرتبه به خانه خدا با پاهای پیاده سفر کرد و اگر این سفرها با مشقت و مشکل باشد ارزش سفر بیشتر است، امروزه زیارت اباعبدالله سخت نیست اما زیارت اربعین با این سیل جمعیت و این کمبود ظرفیت واقعا دشوار است.

سلیمانی بیان کرد: زیارت اقا ابا عبدالله حساب ویژه ای دارد به طوری که حتی یک روز اقامت در کربلا و در پای مرقد حضرت نماز کامل است.

وی در خطبه دوم افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات اخیر خود در ورزشگاه آزادی بین بسیجیان فرمودند تا توان دارم و عمر دارم با کمک شما عزیزان این کشور را میسازیم و تسلیمی در کار نیست.

سلیمانی افزود: خدارو شکر ما در کشوری هستیم با بهترین خاک و آب، اما از تخصص مهندسین و جهاد کشاورزی ما چه استفاده ای میکنیم؟ ایا آنطور که باید از آب دریا استفاده میکنیم؟

امام جمعه زاهدان افزود: ما باید از سرمایه‌هایی که در اختیار داریم بیشتر شناخت پیدا کنیم، همین استان ما یک بهشت کوچک است بسیاری میوه‌های خوش طعم و خوش بو و معادن پر برکت در همین استان وجود دارد.

وی بیان کرد: باغداران زرآباد گفتند اگر ما حمایت شویم میتوانیم موز کل کشور را تامین کنیم، پس ما هنوز از سرمایه‌های خودمان شناخت نداریم، ما باید با حمایت و وحدت ملی دشمن را کنار بزنیم.

خطیب نماز جمعه زاهدان گفت: سردار شوشتری چه سرمایه بزرگی برای این استان بود که در سالروز شهادتش هم هستیم و به او لقب مسیح استان نامیدند و با این لقب زیبا میرفت در دل بلوچستان بچه های اهل سنت را در بغل می گرفت، برای ما در این استان شیع و سنی فرق نمی‌کند باید با وحدت و انسجام ملی ایران را آباد کنیم.

انتهای پیام/ب

صحبت های امام جمعه زاهدان در نماز جمعه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.