سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باید نیروهای انتظامی مردم را با آموزش و راهنمایی با فرهنگ ترافیکی آشنا کنند

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت:بسیاری از مسائل به فرهنگ بر می‌گردد و باید نیروهای انتظامی مردم را با آموزش و راهنمایی با فرهنگ ترافیکی آشنا کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی  در آخرین روز هفته بزرگداشت نیروی انتظامی در مراسم تجلیل از رانندگان نمونه ضمن تشکر از نیروی انتظامی و نیروهای پرتلاش راهنمایی و رانندگی، به معضلات ترافیکی که در شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد اشاره کرد و گفت: تنگناهای شهرداری‌ها در خصوص احداث خیابان‌های استاندارد جدید، وجود بافت فرسوده و معابر و سد معبر که سبب می‌شود پیاده‌روها اشغال و عابران با مشکل مواجه هستند، نبود پارکینگ‌های مختلف در شهر که نیاز به پارکینگ‌های طبقاتی در این شهرستان بسیار نیاز است و برخی راه‌بندان‌ها که به دلیل برنامه‌های مختلف بوده، علائم ترافیکی در شهر کم است و راهنمایی خوبی را به رانندگان نمی‌کند.

وی با اعلام این که حداقل 90 هزار موتورسیکلت در شهر تردد دارند، افزود: بسیاری از مسائل به فرهنگ بر می‌گردد و باید نیروهای انتظامی مردم را با آموزش و راهنمایی با فرهنگ ترافیکی آشنا کنند و در گذشته در زمینه‌هایی مثل کلاه ایمنی، بستن کمربند ایمنی و... اقداماتی شد که باید در این زمینه تلاش بیشتری داشت.

نماینده مردم شهرستان خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید در خصوص فرهنگ ترافیکی از پیش دبستانی تا اقشار مختلف جامعه از نظر فرهنگسازی فعالیت کرد.

وی با بیان این که پلیس مقتدر اما مظلوم است، تصریح کرد: مسوولان قضایی باید در برابر توهین به پلیس واکنش نشان دهند و متخلف به سزای عملش برسد و از حق پلیس مظلوم دفاع شود.

ابطحی ادامه داد: به هر کسی نمی‌شود اعتماد کرد اما به پلیس می‌توانیم اعتماد کنیم، تلاش نیروهای زحمتکش پلیس قابل تقدیر است که در همه صحنه‌ها حضور پررنگ دارند و مردم نیز نسبت به پلیس اعتماد دارند اما برخی در گوشه‌هایی هم به نیروهای پرتلاش پلیس زخم زبان می‌زنند.

وی با اشاره به این که امیدواریم طرح‌های ترافیکی طبق برنامه زمان‌بندی شده در شهرستان خمینی‌شهر اجرایی شود، اضافه کرد: مانیتورینگ و پایش تصویری باید پیگیری شود و در خصوص ترافیک و کاهش تصادفات و ردگیری تخلفات رانندگان بسیار اثرگذار است، ورود کامیون‌ها به شهر باید جلوگیری شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با ابراز این که با برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی و کمک دولت در خصوص موتورسیکلت‌های برقی که در کاهش تصادفات نیز اثرگذار است، تاکید کرد: بر اساس اصول شهری که در کشورهای دیگر نیز انجام شده، باید مسیر مشخصی برای عبور دوچرخه سواران و موتورسواران در برخی معابر شهری به وجود آورد تا به کاهش تصادفات کمک شود که این امر نیاز به همکاری ویژه شهرداری‌ها دارد.

 

انتهای پیام/م

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.