سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از هر ۴ نفر عضو یک خانواده یک نفر به اختلال اضطرابی دچار می‌شود

روانپزشک گفت:اختلالات اضطرابی جز شایع‌ترین اختلالات پزشکی است که خانم‌ها در حدود ۳۰ درصد و آقایان ۱۵ درصد به‌ای بیماری مبتلا می‌شوند.

سجادی فر  روانپزشک   در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، با بیان اینکه از هر سه یا 4 نفر عضو یک خانواده یک نفر به اختلال اضطرابی دچار می شود گفت:اختلالات اضطرابی جز شایع ترین اختلالات پزشکی است که خانم ها در حدود 30 درصد و آقایان 15 درصد به ای بیماری مبتلا می شوند.
 
 وی بیان کرد:اضطراب یا ترس یک هشدار است که فرد را گوش به زنگ می کند که خطری در راه است و باعث می شود که فرد از امکانات دفاعی خود برای مقابله با این خطر استفاده کند بنابراین ترس یا اضطراب عامل حیات بخشی هستند که  بتوانند مقابله با خطرهای محیط گوش به زنگ باشند اما استرس  به خاطر ترس بیرونی  مشخص و کاملا معین است  و علت ان را فرد می داند مانند استرس قبل از امتحان
 
 وی بیان کرد: اما اضطراب به دلیل یک ماهیت درونی نامشخص و غیر معلوم رخ می دهد و ناشی از تعارضات درونی خود فرد است  و اگر فرا گیر شود کیفیت زندگی عادی فرد پایین می اید و زندگی آرامی نداشته باشد .

شایع ترین اختلال اضطرابی جمعیت هراسی است


 سجادی فر افزود:اختلالات اضطرابی به 8 زیر مجموعه تقسیم می شود یکی از شایع ترین ان ها بازار هراسی یا جمعیت هراسی است که در مکان هایی که ممکن است فرار از ان موقعیت برایش سخت باشد و به تنهایی در ازدحام حاضر نمی شود تونل ها قطارها پل ها و یا حتی سفر با اتوبوس و همه موقعیت ها میتواند به موقعیت سخت وهراس اور تبدیل شود و فرد  کارایی خود را از دست بدهد .
 
  وی بیان کرد: صحبت کردن در کنفرانس ها جلسات یا نوشیدن و خوردن در جمع نیز از  گونه های دیگر اختلال  اضطرابی است که با لرزش صدا گر گرفتگی لرزش بدن سرخ شدن صورت نمود پیدا می کند و بیشترین آسیب  در بین اختلالات این گروه دیده می شود .
 
 سجادی فر افزود: نکته مهمی باید قابل توجه قرار دهیم اینکه هدف نا از بین بردن  استرس نیست بلکه هدف  ما  رساندن فرد به سطحی است که بتواند از اضطراب استفاده بهینه داشته باشد نه اینکه آن استرس باعث شود که فرد عملکرد خود را از دست بدهد
 
 به گفته این روانپزشک اضطراب و افسردگی با درمان های طولانی همراه است که کمک می کند فرد در حالت عادی استرس و اضطراب نداشته باشد و راحت تر مدیریت کند مصرف دارو و مشاوره و روان درمانی همراه با رفتار درمانی می تواند کمک کند که یاد بگیریم در موقعیت های جدیدی که استرس و اضطراب ایجاد می شود چطور آن را مدیریت  کنیم.

اختلال پانیک یکی از ترس اور ترین اتفاقاتی است که هر فرد می تواند تجربه کند


وی بیان کرد: اختلال پانیک یکی از ترس اور ترین اتفاقاتی است که هر فرد می تواند تجربه کند اختلالی است که ده تا 15 دقیقه طول می کشد و  فرد 4 علامت را تجربه می کند.
 
 سجادی فر گفت:ترس از مردن ترس از دست دادن کنترل  باعث می شود که فرد خود را به اورژانس برساند به شدتی این علائم را تجربه می کند که می گوید دارم سکته میکنم و تجربه تلخی  برای فرد است.
 
 وی افزود: فرد بیمار تپش قلب درد قلب احساس خفگی  یا احساس فشار روی قفسه سینه سرگیحه دارد و معمولا با ارام بخش ارام می شود و به خاطر تجربه بدی که در این لحظه دارد همیشه نگران است که نکند این اختلال دوباره رخ دهد و یکی از اختلالاتی است که با اطمینان بخشی دارو و رفتار درمانی ریشه این حملات عصبی قابل کنترل است.
 
 وی بیان کرد: اختلال پانیک می تواند در موقعیت های هراس آور یا گاهی به تنهایی رخ دهد  در حملات پانیک  هدف ما در موقعیت های این است که به فرد اطمینان بدهیم که سکته قلبی نکرده و این ترسی شدید است که دچار شده است.
 
سجادی فر گفت: اختلال دیگر هراس های اختصاصی یا فوبیا است که ترس بیش از حد از چیز خاصی است که فرد به غیر معمول بودن ترس خود ازعان دارد  اما در اثر ان عامل دجار حمله عصبی می شود  و از ان موقعیت هراس اور دوری می کند  مانند دیدن خون تزریقات بلندی  پرواز
 
 
انتهای پیام/ز

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.