رییس بیمارستان فارابی کرمانشاه گفت: پیشگیری از درمان، ساده تر و کم هزینه تر است و تحقق این مقوله در کودکان و قشر آسیب پذیر به ویژه به هنگام رویارویی با آسیب های طبیعی از جمله زلزله، از ضرورت بیشتری برخوردار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شاکری رییس بیمارستان فارابی کرمانشاه با بیان اینکه اختلال اضطرابی پس از حادثه یکی از مسائلی است که در کودکان و نوجوانان به صورت شایع وجود دارد، گفت: بدیهی است که پیشگیری از درمان، ساده تر و کم هزینه تر  بوده و تحقق این مقوله در کودکان و قشر آسیب پذیر به ویژه به هنگام رویارویی با آسیب های طبیعی از جمله زلزله، از ضرورت بیشتری برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه کودکان و سالمندان بیش از دیگران از پیامدهای روانی زلزله رنج می برند، افزود: این 2 قشر پس از وقوع زلزله در معرض اختلال 'استرس بعد از حادثه حاد' قرار دارند که در صورت تداوم بیش از یکماهه به 'پی. تی. اس. دی' مبتلا خواهند شد.

شاکری افزود: سازمان های اجتماعی، مردم نهاد و سازمان های مربوطه که در صحنه زلزله حاضر می شوند باید با توجه به نوع اختلال به اقدام خاص مورد نیاز بپردازند.

وی ادامه داد: در مرحله 'پی تی اس دی' اتفاقاتی رخ می دهد که در آن ترس و نگرانی برای از دست دادن جان نمود پیدا می کند که علائم آن به صورت ذهنی در خواب و تفکر تکرار می شود، تشدید این حالات موجب پرخاشگری و اجتناب از قرارگیری در مکانی است که در آن حادثه رخ داده است.

رییس بیمارستان فارابی کرمانشاه اظهار داشت: همه این اختلالات نیازمند درمان سه گانه است و این سازمان ها با توجه به وظایفی که دارند باید به درمان های حمایتی، روان درمانی و یا حساسیت زدایی بپردازند و درمان باید به گونه ای باشد که اختلال به عنوان خاطرات ترومای کودکی باقی نماند.

وی با بیان اینکه درمان این اختلالات می تواند به صورت دارویی و غیردارویی باشد، افزود: روان درمانی و گروه درمانی از جمله درمان های غیردارویی قلمداد می شود.

انتهای پیام/د

 

درمان اختلالات پس از زلزله می تواند به صورت دارویی و غیردارویی باشد

 

 

 

برچسب ها: اخبار پزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.