سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت سیلوی ۳۵ هزار تن نگهداری غلات در در بندر امیرآباد

سیلوی نگهداری غلات به ظرفیت ۳۵ هزار تن در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ساخته می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیاوش رضوانی مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد گفت: شرکت آرد خوشه فارس با انعقاد قراردادی به ارزش ۱۴۲ میلیارد رالا، سیلوی ۳۵ هزار تنی غلات را در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد احداث می‌کند.

وی با بیان اینکه این قرارداد به صورت B.O.T منعقد شده است، افزود: سرمایه‌گذار طبق این قرارداد، ساخت سیلو را در یک سال به پایان می‌رساند و مقرر شد با توجه به وجود ۲۵ کیلومتر راه آهن داخلی و دسترسی به راه آهن سراسری طی ۱۴ سال پس از ساخت سیلو با بهره گیری از زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی بندر امیرآباد از آن بهره برداری می‌کند.

رضوانی گفت: در قرارداد‌های B.O.T که به شیوه ساخت، بهره‌برداری و واگذاری منعقد می‌شوند، سرمایه‌گذار پس از ساخت و بهره‌برداری از پروژه در مدتی معین، زیرساخت ایجاد شده را در پایان زمان مقرر در اختیار مجموعه قرار می‌دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد افزود: در حال حاضر ظرفیت سیلو‌های غلات منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ۲۴۰ هزار تن است که با تکمیل این پروژه این ظرفیت به ۲۷۵ هزار تن می‌رسد.
و

ی با بیان اینکه ساخت سیلوی نگهداری غلات با توجه به این که بندر امیرآباد پایلوت غلات شمال کشور است از اولویت‌های سرمایه‌گذاری این منطقه به شمار می‌آید، گفت: احداث صنایع تبدیلی مرتبط با چوب و کاغذ، ساخت مخازن و صنایع تبدیلی روغن خوراکی، ایجاد مخازن برای ترانزیت فرآورده‌های نفتی، ساخت تأسیسات سایر صنایع و خدمات ایجاد ارزش افزوده اعم از تولیدی، تبدیلی و مونتاژی وابسته به حمل و نقل دریایی و ایجاد سیلوی نگهداری غلات، اولویت‌های سرمایه‌گذاری بندر امیرآباد هستند.

رضوانی گفت: با توجه به توان بالای تخلیه و بارگیری بندر امیرآباد و و وجود ۱۵ پست اسکله در این بندر، افزایش فضای نگهداری کالا‌ها به بالا بردن توان منطقه برای حضور و فعالیت صنایع تبدیلی کمک می‌کند.

انتهای پیام/آ

انعقاد قرارداد میلیاردی با رویکرد ریلی در بندر امیرآباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.