سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش اعتبار پروژه های آبخیزداری جنوب کرمان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از رشد 250 درصدی میزان اعتبارات پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری سال جاری در پنج شهرستان جنوبی استان کرمان، نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدحسن کردستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری منطقه دهکهان شهرستان کهنوج گفت: در پی همکاری‌ها و پیگیری‌های مجدانه نماینده مردم پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی، اعتبار پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری از محل صندوق توسعه ملی و استانی پنج شهرستان جنوبی در سال جاری ۱۹۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۳۹۶ افزایش ۲۵۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به ضرورت افزایش میزان مشارکت مردم در اجرای کلیه پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح حوزه‌های آبخیز افزود: کنترل فرسایش خاک، کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های آب زیر زمینی، آبدهی چاه‌ها و قنوات و ایجاد اشتغال از جمله اهداف مهم اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری است.

کردستانی با بیان این مطلب که حیات جوامع انسانی همواره مستلزم بهره برداری اصولی از آب و خاک است، تصریح کرد: علاوه بر اهداف گفته شده اجرای عملیات‌های آبخیزداری و آبخوان داری موجب تقویت منابع آبی، جلوگیری از مهاجرت مردم به شهر‌ها و به تبع آن رونق کسب و کار روستایی و کشاورزی و همچنین احیاء عرصه‌های منابع طبیعی نظیر جنگل‌ها و مراتع، کاهش اثرات خشکسالی و حفاظت از تنوع زیستی را به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: در شرایط فعلی اجرای حجم بسیار قابل توجهی از عملیات‌های مکانیکی و بیومکانیکی وبیولوژیکی آبخیزداری و آبخوان داری بدون جذب میزان قابل توجهی از اعتبارات ملی و استانی ممکن نمیشد و در این خصوص باید از تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه نماینده محترم مردم پنج شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

محمدحسن کردستانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان همچنین در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری حوزه آبخیز اسفندقه گفت: در شرایط فعلی که خشکسالی مهمترین چالش پیش روی ماست، آبخیزداری اصلی‌ترین کار در حوزه منابع طبیعی است.

کردستانی تصریح کرد: در مکان‌هایی که پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری اجرا شده است مردم محاسن آن‌ها را عملا لمس کرده اند و هم اکنون شاهد استقبال مردم مناطق مختلف از اجرا این پروژه‌ها هستیم و دهستان اسفندقه از مناطقی دانست که ظرفیت‌های بسیاری در این زمینه دارد.

وی افزود: این پروژه‌ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۷ تامین شده اند که اعتبار مصوب برای حوزه‌ی آبخیز اسفندقه ۱۲ میلیارد ریال می‌باشد.

کردستانی گفت: مجموعه اداره کل می‌کوشد تا با انجام پروژه‌های مکانیکی (سنگی، ملاتی)، بیومکانیکی (بانکت بندی)، بیولوژیک (مبارزه با بیماری‌ها و آفات به ویژه آفت تشی) به اهداف تعیین شده دست یابد که در این مورد با تلاش شبانه روزی مجموعه نیرو‌ها چشم انداز روشنی را می‌توان تصور کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان ضمن قدردانی از همکاری‌های دلسوزانه کلیه همیاران طبیعت در حفاظت واحیاء عرصه‌های منابع طبیعی اظهار کرد: مردم طبیعت دوست می‌توانند، اخبار مربوط به آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، چوب، زغال و ... را با شماره تماس ۱۵۰۴ «ستاد خبری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری» اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن علاوه بر حفاظت ازعرصه‌های ملی با متخلفان برابر قانون برخورد شود.
انتهای پیام/ح

افزایش اعتبار منابع طبیعی جنوب کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.