سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پایان ثبت وضعیت آسیب دیدگان از سیل در مازندران

وضعیت آسیب دیدگان از سیل در مازندران ثبت و اقدامات لازم برای برقراری وضعیت عادی انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد اسلامی استاندار مازندران در بازدید از خسارات سیل در روستای ایسارده دهستان سلیمان آباد تنکابن گفت: تا شب گذشته ثبت وضعیت به پایان رسید و کسی نیست که وضعیت او به ثبت نرسیده باشد.

وی افزود: امداد و نجات، بهسازی وضعیت محیطی، برقراری راه‌ ها و ایجاد پل‌ های موقت و برقرار کردن عبور و مرور مردم، برقراری تاسیسات زیربنایی نظیر آب، برق و گاز که عمدتا برقرار شد و شناسایی و ثبت نقاط آسیب دیده اعم از مسکونی، تجاری و باغات و مزارع در روستا‌ها دو گام‌ های مهمی است که برای مدیریت بحران ناشی از سیل سنگین در غرب استان برداشته شد و اقدامات هم چنان تداوم دارد.

استاندار مازندران گفت: در گام سوم باید روی لایروبی و ایمن سازی رودخانه ها، اصلاح پل‌ها و اصلاح سردهنه‌ها کار کنیم و در روستا‌ها باید به گونه‌ای عمل کنیم که رودخانه‌ها به زندگی مردم نشاط و طراوت ببخشد.

اسلامی با اشاره به این که امیدواریم بتوانیم با کمک مردم با کیفیت عمل کنیم، افزود: به کسانی که حریم و بستر رودخانه را تصرف کرده اند اجازه استقرار نمی‌دهیم و باید مسیر رودخانه‌ها را باز کنیم.

وی گفت: حجم آبی که در بارش اخیر در رودخانه‌ها جاری شده است در ۱۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده و بهمین دلیل مفروضات گذشته برای دیواره سازی و پل سازی دیگر صادق نیست و حجم آب روز ملاک طراحی قرار می‌گیرد و برای ایمن سازی، بستر رودخانه را باید آزاد کنیم تا با اصلاح مسیر و لایروبی و ایمن سازی زندگی مردم با نشاط شود.

استاندار مازندران اعطای تسهیلات بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت برای خسارت دیدگان چه مسکونی، چه تعمیر و چه احداث در شهر و روستا با اخذ مجوز از هیئت دولت را گام چهارم کار برشمرد که آغاز شده است و گفت: از هیئت دولت تقاضا کردیم برای کسانی که در بستر رودخانه استقرار داشته اند کمک لازم برای جابجایی به مناطق امن صورت گیرد.

اسلامی با بیان اینکه مجموعا ۷۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از جاری شدن سیل به استان وارد آمده است که به هیئت دولت گزارش شده است، افزود: از این رقم بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت مربوط به زندگی مردم و ۵۰۰ میلیارد تومان از آن مرتبط با تاسیسات زیربنایی و عمرانی است که به محض مصوبه هیئت دولت و جذب منابع، مردم را برای برخورداری از آن معرفی می‌کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه شناسایی و ثبت کامل وضعیت مردم برای بنده بسیار مهم است و باید صادقانه رفتار کرد و در این مسیر مردم نیز باید دولت را همراهی کنند، گفت: پس از مصوبه هئت وزرا؛ مردم از طریق فرم‌ هایی که بوسیله بنیاد مسکن تنظیم شده برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌ شوند.

انتهای پیام/ م

آمارگیری از مردم سیل زده غرب مازندران

برچسب ها: حوادث ، استانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.