سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت مطرح کرد؛

فعالیت ۲۶ هزار خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت در کشور/ پزشک خانواده و پرونده الکترونیک زیر ساخت‌های سلامت جامعه هستند

رییسی گفت: ۲۶ هزار خانه بهداشت، پایگاه و مرکز جامع سلامت در حوزه بهداشت فعال هستند.
 
به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار کرد: با شروع طرح تحول سلامت، 6 هزار و 230 طرح در حوزه بهداشت در سراسر کشور اجرا شده که بهره‌برداری از آنها در اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت است؛ از این تعداد، چهار هزار پروژه به بهره‌برداری رسیده است و بیش از یک هزار طرح دیگر نیز در مراحل پایانی احداث قرار دارد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اشاره به پوشش بالای 98 درصدی واکسیناسیون در کشور افزود: ۲۶ هزار خانه بهداشت، پایگاه و مرکز جامع سلامت در حوزه بهداشت فعال هستند.

مدیریت سلامت  ۸۰ میلیون نفر بدون زیرساخت امکانپذیر نیست

رییسی در ادامه اظهار داشت: نمی‌توان سلامت جمعیتی بیش از ۸۰ میلیون نفر را بدون زیرساخت قوی مدیریت کرد. اصل این زیرساخت‌ها پزشک خانواده و پرونده الکترونیک است. باید این پرونده وجود داشته باشد تا تمام بسته‌های خدمتی تعریف شده، قابل ارائه باشد. به جز آن، باید جمعیت‌های تعریف شده برای هر مراقب سلامت مشخص شود؛ یعنی باید هر مراقب سلامت و بهورز بین ۲۵۰۰ تا ۳ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت استان اصفهان را قابل توجه خواند و گفت: بهره برداری از سامانه های الکترونیکی در تمام مراکز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای حرکت در مسیر رشد شاخص های بهداشتی باید سامانه های الکترونیکی و ثبت خدمات در آنها را مورد توجه قرار دهیم.

رییسی افزود: خدمات رسانی مستمر و موثر در بخش های سلامت دهان و دندان در مراکز جامع باید مورد توجه باشد و ظرفیت های موجود در این بخش در بالاترین سطح، خدمت رسانی کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: بهره برداری از امکانات جدید پرتابل بازرسی در بخش بهداشت محیط، سرعت و دقت در بازرسی‌ها را افزایش داده و کارشناسان این بخش در مراکز جامع با بهره گیری از این تجهیزات در کنترل اماکن تحت پوشش خود بهتر عمل کرده‌اند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.