سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم روز جهانی تخم مرغ

همزمان با ۹ اکتبر، روز جهانی تخم مرغ، دانش آموزان دبستان شهید معینی شهر بوشهر با شعار «سلامتی برای همه، تخم مرغ برای همه» این روز را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، تخم مرغ نه تنها یک وعده غذایی خوشمزه و کامل است، بلکه یک عنصر همیشگی برای تولید بسیاری از غذا‌ها است. سالهاست که تخم مرغ به عنوان یک منبع غذایی طبیعی و کامل مطرح است.به همین علت یک روز در تقویم جهانی را به خود اختصاص داده است.

امروز مراسم صبحانه سالم با هدف ترویج تغذیه سالم در بوشهر برگزار شد تا دانش آموزان در مورد اهمیت تغذیه سالم, به خصوصا تخم مرغ و ارزش غذایی آن آشنا شوند. همچنین توصیه شد با توجه به خواص متعدد و خوبی که تخم مرغ دارد به صورت آب پز مصرف شود.

کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: تخم مرغ یکی از محدود غذا‌های شناخته شده در طبیعت است که می‌تواند نیاز‌های بدن را به طور متعادل تأمین نماید. عمده‌ترین ویژگی تخم مرغ ، ترکیب پروتئینی موجود در سفیده (۶۰% پروتئین تخم مرغ) و زرده (۴۰% پروتئین تخم مرغ) و ترکیبات مهم دیگر آن نظیر کولین، لوتئین و گزانتین و تولید بسیار کم انرژی در حدود ۷۰ کیلوکالری است.

پور بهی ادامه داد: هر یک تخم مرغ معادل است با ۳۰ گرم از انواع گوشت (قرمز، مرغ و ماهی)  و همچنین دارای پروتئین ,  ۹ اسید آمینه ضروری , مقادیر قابل توجهی از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن انسان است.

وی گفت: متاسفانه باور‌های غلطی در رابطه با تخم مرغ وجود دارد که با خوردن آن کلسترول خون افزایش می یابد و در نتیجه, بیماری‌های قلبی-عروقی و خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد که امروزه با توجه به مطالعات صورت گرفته می توان گفت تخم مرغ در احتمال بروز بیماری‌های قلبی-عروقی تاثری ندارد.

انتهای پیام/م

باخوردن  تخم مرغ  کلسترول خون افزایش پیدا نمی کند

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.