سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اردبیلی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل از پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان استان اردبیل خبر داد.

منصور سیفی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: ۱۲میلیارد و ۷۴۱ میلیون تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی در شش ماهه نخست سال‌جاری به ۸۲۲ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: یکی از راهکارهای کمیته امداد استان اردبیل در توانمندسازی خانوار تحت حمایت که استعداد ایجاد اشتغال را دارند، اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه است که با همکاری گسترده‌تر بانک‌های عامل تلاش داریم مددجویان بیشتری وارد بازار کار شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۸۲۲ مددجوی اردبیلی در شش ماهه نخست سال‌جاری با دریافت تسهیلات اشتغال، شغل مورد نظر خود را ایجاد کرده‌اند، افزود: قبل از اعطای تسهیلات اشتغال، مددجویان مهارت‌های لازم را بر اساس استعداد و علاقه خود فرامی‌گیرند تا در مسیر توانمندسازی با مشکلات کمتری مواجه شوند.
سیفی با اعلام اینکه مهارت‌آموزی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل با دقت و ظرافت خاصی صورت می‌گیرد تا آنها به خوبی بتوانند تمامی فنون و حرفه شغل مورد نظر خود را یاد بگیرند، بیان کرد: کارگاه‌های آموزشی فنی و تخصصی کمیته امداد استان اردبیل با هدف پایدارسازی فرصت‌های شغلی برگزار می‌شود که این امر به توانمندسازی خانوار تحت حمایت نیز کمک شایانی می‌کند.
وی با بیان اینکه حدود 8 میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان تحت حمایت توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است، گفت: ۵۰۰ مددجوی اردبیلی در شش ماهه نخست سال‌جاری با دریافت وام خودکفایی از بانک‌های عامل وارد چرخه تولید شده‌اند که این امر رونق اقتصادی منطقه را نیز میسر می‌سازد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه 4 میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال‌ از طریق صندوق امداد ولایت در اختیار مددجویان تحت حمایت قرار گرفته است، اعلام کرد: ۳۲۲ مددجوی اردبیلی با دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه از محل سپرده‌گذاری خیران در صندوق امداد ولایت وارد بازار کار شده‌اند که از این ظرفیت نیز می‌توان برای تسریع و تسهیل در اعطای وام‌های خوداشتغالی به افراد نیازمند جامعه بهره‌برداری کرد.
سیفی با بیان اینکه ۳۸۳ مورد تسهیلات اشتغال‌زایی در زمینه دامپروری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پرداخت شده است، افزود: با توجه به آب‌وهوا و مراتع بسیار استان اردبیل، بیشترین اشتغال ایجاد شده برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در زمینه پرورش دام و طیور صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه ۲۸۷ مددجو در زمینه فعالیت‌های خدماتی گام در عرصه اشتغال گذاشته‌اند، گفت: ۹۵ مددجوی اردبیلی در زمینه صنایع دستی، ۴۰ مددجو در زمینه کشاورزی، ۱۶ مددجو در زمینه فعالیت‌های صنعتی و معدنی و یک مددجو در زمینه شیلات به فعالیت خواهند پرداخت.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه هزار و ۲۸۹ مددجو نیز در شش ماهه نخست سال‌جاری آموزش‌های لازم فنی و تخصصی را فراگرفته‌اند، بیان کرد: امید است با همکاری مضاعف دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل بتوانیم برای مددجویانی که گواهی مهارت دریافت کرده‌اند شغل مناسب ایجاد کنیم.
سیفی با بیان اینکه خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل دارای انگیزه بسیاری برای ایجاد اشتغال و رسیدن به خوداتکایی دارند، افزود: از طریق ارائه مشاوره و نظارت‌های مستمر بر طرح‌های اجرا شده درصدد هستیم علاوه بر پایدارسازی، به مددجویان برای توسعه فضای کار و کارآفرینی کمک کنیم.
وی با اشاره به اینکه ۱۶ هزار مورد بازدید از طرح‌های در حال اجرا در شش ماهه نخست سال‌جاری صورت گرفته است، گفت: نظارت بر طرح‌های اجرای شده موجب شده است تا مددجویان با استفاده از مشاوره و راهنمایی‌های ناظران طرح‌های خودکفایی، محصولات تولیدی خود را از نظر کیفی و کمی ارتقا دهند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل پس از کسب درآمد و سود مناسب از محل اجرای طرح خوداشتغالی از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند، افزود: در صورت خروج خانوار خودکفا شده از چرخه حمایتی کمیته امداد استان اردبیل، تنها پرونده مستمری مددجویان تعلیق می‌شود و آنها از سایر خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

انتهای پیام/ح

پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی به ۸۲۲ مددجوی اردبیل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.