سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصمیم دولت اتریش، استفاده ایران از برجام است

سفیر اتریش در دیدار با استاندار قزوین گفت: اراده و تصمیم دولت اتریش، استفاده و بهره مندی ایران از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام ) است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ اشتفان شولتز سفیر اتریش در دیدار با استاندار قزوین گفت: ما به نمایندگی از کشور اتریش در این دیدار حضور یافته ایم تا اراده و تصمیم قطعی این کشور را برای بهره مندی ایران از معاهده برجام اعلام کنیم.

وی افزود: از اینکه دولت و حکومت ایران در برابر تحریکات سیاسی بردباری نشان می‌دهد بسیار تحت تاثیر هستیم و تلاش می‌کنیم در این شرایط کانال‌های اقتصادی میان دو طرف را برقرار نگاه داریم.

سفیر اتریش در ایران اضافه کرد: اتریش در کنار اروپا برای اولین بار دست به اقداماتی می‌زند تا با ایالت متحده آمریکا برای خروج از معاهده بین المللی برجام مقابله کند.

وی افزود: هدف ما از حضور در ایران این است که اتریش بتواند موقعیت اقتصادی و تجاری خود را تامین کند و در این زمینه استان قزوین از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های لازم مورد نظر برخوردار است.

اشتفان شولتز گفت: قزوین به عنوان پایتخت قدیم ایران در مسیر جاده ابریشم قرار دارد و همین موضوع به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن برای فعالیت‌ای اقتصادی و تجاری افزوده است.

سفیر اتریش در ایران گفت: و برای فعالیت و سرمایه گذاری در دو بخش صنعت و گردشگری مذاکراتی صورت گرفته است.

شولتس اضافه کرد: در حال حاضر در حال اجرای یک مدرسه آموزش گردشگری در تهران هستیم که می‌تواند نقش موثری در تقویت روابط گردشگری دو طرف ایفا کند.

وی گفت: اتریش در کنار همه این موارد در هنر نیز با ایران اشتراک دارد و تنها کشور اروپایی است که یک انجمن فرهنگی دایر به مدت ۶۰ سال در ایران دارد.

این سفیر اضافه کرد: اتریش در زمینه حمل و نقل ریلی نیز با ایران همکاری نزدیکی دارد و ۴۰ درصد کل سوزن‌های حمل و نقل ریلی ایران از طریق یک شرکت اتریشی تامین می‌شود.

وی گفت: یکی از بزرگترین شرکت‌های اتریش در صنعت آبیاری در ایران فعال است و در سفر ریاست جمهوری ایران به اتریش قراردادی به اندازه ۱۰۰ میلون یورو برای اجرای طرح‌های نوین آبیاری در ایران منعقد شد.

این مسئول ادامه داد: این قرارداد به میزان ۱۰ میلون یورو درگیلان فعال است و ظرفیت اجرای طرح‌های مشابه آن در قزوین نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدار سفیر اتریش در ایران با استاندار قزوین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.