سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۴۶۳ فقره پروانه بهره برداری معادن در آذربایجان غربی

قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از فعالیت ۵۰ درصد واحد‌های معدنی استان خبر داد .

عابدپور، قائم مقام رئیس در امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در خصوص تعرفه‌های گمرکی و عوارض صادرات سنگ و مواد معدنی، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت:در راستای ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی یکی از سیاست‌های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تشویق و ترغیب بهره برداران در جهت ایجاد واحد‌های فرآوری برسرمعادن است.

وی، ابراز کرد: با ایجاد تعامل با اداره کل منابع طبیعی اجرای ماده ۹۰ آئین نامه اجرایی قانون معادن تبیین و موضوع با استقبال بهره برداران روبه رو شده است.

وی، تصریح کرد: احداث واحد‌های فرآوری از سیاست‌های کلی این سازمان بوده که در این راستا از طریق سامانه کارا و با همکاری شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران همچنین صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی تسهیلات مورد نیاز جهت احیای معادن و خرید ماشین آلات و احداث واحد‌های فرآوری در نظر گرفته شده است.

عابدپور، تاکید کرد: در حال حاضرقریب به ۲۷ مورد در مرحله تایید و ارائه تسیلات جهت احداث واحد‌های سنگبری و فرآوری طلا و ایجاد واحد کنسانتره آهن است.

وی، ادامه داد: در حال حاضر تعداد معادن دارای پروانه بره برداری ۴۶۳ فقره است که ۲۳۵ واحد فعال بوده که با این حال ۵۰ درصد معادن استان فعال هستند.

وی، اظهارداشت: معادن به عنوان زنجیره اول بسیاری از صنایع فرآوری ـ. تبدیلی تاثیرپذیری بالایی از شرایط کلی اقتصاد کشور دارد که باتوجه به شرایط اقتصادی در فعالیت‌های عمرانی، معادن نیز متاثر از رکود کلی می‌شوند.

عابدپور، در پایان گفت: با بهبود شرایط اقتصادی کشور بدون شک معادن نیز از این شرایط متاثر خواهندبود و رونق را شاهد می‌شویم.

انتهای پیام / س خ

بهره برداری معادن در آذربایجان غربی

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.