سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطرح کرد؛

نیروی نظامی، اقتدار کشور است/ ایجاد شهرکی برای تولید دارو‌های ۴ درصدی/ داروی بیماران سرطانی تامین می‌شود/ اعزام کاروان ۱۴۰ تختخوابی به مناطق محروم

مخبر گفت: شهرکی ایجاد کردیم که تمرکز آن روی دارو‌های ۴ درصدی است و خود مردم می‌توانند در این فضا فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم اعزام کاروان‌های جهادی سلامت احسان، اظهار کرد:‌ این ایام مصادف با حرکت‌ کاروان‌های حسینی شده و در واقع اکنون در ایام شهادت هستیم، در این بین شاخصه ای که امام حسین را بین ائمه برجسته کرده این است که امام حسین(ع) در زندگی تمام امامان برجستگی ویژه داشته است.

وی افزود: محوریت مردم مهم است و تمام دنیا چشمشان به این محوریت برمی‌گردد، ساختار حکومت از طرف مردم است و باید به نیابت از مردم وظیفه‌ها انجام شود و در واقع اگر حوزه های مختلف در این جهت حرکت نکنند جای سوال دارد.

مخبر بیان کرد: تمام توانمان باید با محوریت مردم و در جهت نهضت خدمت رسانی به آنها باشد. کسانی که در کشور زندگی می‌کنند مسئول امور کشور هستند، ما در سال‌های 88، 87 و ماه‌های گذشته با کمک نیروهای نظامی مشکل را حل کنیم، جنگ سختی پیش رو است اما با نیرویی که در کشور هست، هیچ جای نگرانی وجود ندارد و دشمن فقط نگران است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تأکید کرد: می توانیم در جنگ اقتصادی می‌توانیم برنده شویم، اگر کشور با یک خطری روبرو باشد تمام 85 میلیون جمعیت باید آن را حل کنند امروز اگر با توطئه کشور روبرو هستیم باید با کمک مردم آن را حل کنیم.

وی تصریح کرد: در بخش اقتصادی کارهای خوبی انجام دادیم و ظرف چند ماه گذشته شاهد آن خدمات بوده‌ایم مانند دادن جهیزیه، کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا، چرا که نباید هیچ کودکی به دلیل مشکل مالی کارش روی زمین بماند و اگر نیاز به کاشت حلزون داشت ما آن را تأمین می‌کنیم؛ همچنین در بخش لوازم تحریر کارهای مفیدی انجام داده‌ایم.

مخبر بیان کرد: یکی از مولفه های زندگی سلامت است که برای مردم اهمیت زیادی دارد و ما در این بخش بسیار فعالیت داشته‌ایم.

میانگین امید به زندگی در کشور، 75 سال

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: امروزه میانگین امید به زندگی 75 سال است؛ کارهای بسیار وسیعی انجام شده اما در مقابل آن کارهای بسیار زیادی مانده است؛ 12 هزار تخت بیمارستانی، 150 خانه بهداشت،‌ بیش از 50 الی 60 بیمار سرطانی نسخه داده‌ایم، وام قرض الحسنه برای درمان می‌دهیم و در بخش دارو کارهای بسیاری انجام شده است.

تولید دارو، بیش از 150 میلیارد به مردم کمک کرد

وی ادامه داد: با تولیدات دارو توانستیم بیش از 150 میلیارد به نفع مردم کار کنیم که کمتر پول ارسال کنند؛ شهرکی ایجاد کردیم که تمرکز آن روی داروهای 4 درصدی است، اولویت این است که در شهرک کاری انجام شود که خود افراد در آن فعالیت کنند.

مخبر افزود: امیدوارم بتوان کارها را توسعه داد؛ در مناطق محروم یک قرارگاه شکل گیرد و سلامت مردم در خطر نباشد که ما این کار را از شمال کشور به مناطق محروم شروع کرده‌ایم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) یادآوری کرد: به کمک مردم می‌توان کارهای بسیاری انجام داد و امیدوارم بتوانیم با این حمایت ها با کمترین هزینه شاهد بیشترین کیفیت باشیم، همچنین شروع اولیه و گسترشی متداوم داشته باشد.

درمان ناباروری زوجین، از اصلی ترین بحث های سلامت و درمان

در ادامه مراسم  امیرحسین مدنی مدیر عامل بنیاد احسان گفت: بحث سلامت و درمان یکی از اصلی ترین کارهاست؛ سه حوزه در ماه های اخیر انجام شده که یکی از آنها درمان بیماری های صعب العلاج و مزمن بوده است که از مناطق محروم پیگیری می شود، دیگری درمان ناباروری زوجین است که در حال پیگیری است و در نهایت کاشت حلزون و درمان ناشنوایی است.

وی بیان کرد: کاروان اعزامی نیاز به یک سخت افزار و یک نرم افزار برای فعالیت داشت تا توزیع شود؛ این کاروان ١٤٠ تخت خواب را در بر می گیرد و به صورت تجمیعی خدمات را توزیع می کند.

مدیر عامل بنیاد احسان ادامه داد: از آنجایی که کشور ما جزو ١٠ کشوری است که دچار بلایای طبیعی می شود، این سخت افزار طوری طراحی شده است که بتوان در بحران ها از آن استفاده کرد، از مزایای این سخت افزارر این است که  ١٥ روز می تواند بدون اتصال به شبکه برق و آب کشور فعالیت کند.

مشارکت های مردمی نشان از زند بودن  و پویایی انقلاب است

در ادامه مراسم ودود حیدری مدیر قرارگاه کاروان‌های جهادی سلامت احسان اظهار کرد: یکی از مباحث اصلی بحث خدمت به مردم و حضور در کنار آنها و مستضعفین است، یکی از ویژگی این روزهای کشور که نشان می‌دهد انقلاب هنوز زنده است وجود مشارکت‌های مردمی به خصوص حضور نسل جوان است.

وی افزود: مفتخریم در سازمانی تلاش می‌کنیم که با نظر به دیدگاه رهبر انقلاب فعالیت می‌کند.

حیدری اظهار کرد: عمدتا در سه حوزه خدمت ارائه می‌دهیم که شامل خدمت در مناطق محروم، ‌حاشیه شهرها و آسیب اجتماعی است که گروه‌های جهادی به صورت خاموش در تلاش هستند و در نهایت حضور در حوادث و بلایای طبیعی و امداد و نجات است.

وی یادآوری کرد: امیدوارم در حوزه سلامت به صورت متداوم فعالیت داشته باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.