سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور خبرداد:

پیش بینی ورود بیش از ۶میلیون گردشگر خارجی به کشور

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از پیش بینی ورود بیش از ۶میلیون گردشگر خارجی به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،   علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری کشور در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در نهاوندگفت: با توجه به ورود ۳میلیون و سیصدهزار گردشگر در ۶ماهه اول سال پیش بینی می شود تا پایان سال۹۷ بین ۶تا ۷ میلیون گردشگر خارجی به ایران وارد شود.

وی  در حاشیه بازدید از اماکن تفریحی و طبیعی شهرستان نهاوند در محل گمانه زنز معبد لائودیسه نهاوند اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۵میلیون گردشگر خارجی وارد ایران شد که خوشبختانه علیرغم همه تهدید های شیطانی و همچنین توطئه های دشمنان علیه ایران و ترویج ایران هراسی در جهان و منطقه صنعت گردشگری در کشور رو به رشد و از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳ میلیون سیصد هزار گردشگر خارجی به کشور ما آمده اند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی وگردشگری کشور گفت: در شش ماهه نخست امسال شاهد رشد و افزایش ۵۱ درصد حضور گردشگر خارجی در قالب تورهای مختلف گردشگری یا به صورت انفرادی هستیم که بیشتر آن در حوزه گردشگر سلامت بوده که پیش بینی می شود این رقم تا پایان سال ۹۷ به رقمی بین ۶ و نیم تا ۷ میلیون نفر برسد.

معاون رئیس جمهورافزود: شهرستان نهاوند یکی از مناطق بکر گردشگری برای ایجاد اکو کمپ ها در دل جنگل های گیان و فارسبان و گاماسیاب می باشد و استان همدان جز ۵ استان برتر در حوزه گردشگری کشور محسوب می شود که خوشبختانه همه شهرستان های این استان دارای ظرفیت های ویژه ای در حوزه های گردشگری تاریخی، مذهبی و طبیعی می باشند.

مونسان اظهار داشت: سراب های نهاوند به ویژه سراب و جنگل گیان یکی از ظرفیت های مهم در ایجاد اکوکمپ گردشگری در شهرستان نهاوند و استان همدان است.

وی با اشاره به تخصیص ۲۰میلیاردریال اعتبار برای رونق گردشگری در نهاوند بیان کرد: برای کاوش فصل نهایی و به نتیجه رسیدن کشف معبد لائودیسه و ایجاد زیرساخت های مناسب گردشگری در سراب های نهاوند در این سفر ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و به زودی تخصیص می یابد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص افزایش قیمت تورهای گردشگری و اقامت گردشگران داخلی و خارجی گفت: قبول دارم به علت نوسانات قیمت دلار و ارز خارجی قیمت های صنعت گردشگری زیاد شده است و هدف دشمنان نابودی زیرساخت های گردشگری ما می باشد ولی برای این کار تمهیداتی ویژه ای اندیشیده ایم که شامل ارزان شدن حمل و نقل و کاهش قیمت بلیط هواپیما کاهش هزینه تورهای دسته جمعی و تخفیف قیمت هتل ها و مناطق بوم گردی است.

مونسان اظهار داشت: در حال حاضر با تسهیلات بسیار مناسبی که در اختیار مناطق روستایی هدف گردشگری قرار داده ایم چندین هزار خانه بوم گردی در مناطق گردشگری در روستاها و دل طبیعت به شکل سنتی در حال ساخت و تعمیر می باشند و هدف دیگر ما تشکیل اکو کمپ ها در مناطقی مانند گیان و فارسبان نهاوند است.

انتهای پیام/س

ورود بیش از 6 میلیون گردشگر  به کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.