سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت خانه تاریخی مومنان قزوین در فهرست میراث ملی غیر منقول

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از ثبت خانه تاریخی مومنان در محله دباغان قزوین در فهرست میراث ملی غیر منقول خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت:: بنای تاریخی خانه مومنان متعلق به خاندان مومنان نمونه‌ای ارزشمند از خانه‎های سنتی به جای مانده از دوره پهلوی اول در شهر قزوین است که پرونده ثبت آن در جلسه کمیته ثبت آثار غیر منقول کشور تایید شد.

به گفته حضرتی، این بنای تارخی در محله دباغان در مجاورت امامزاده حسین (ع) و مسجد مقبره شهید ثالث واقع شده و به دلیل مطابقت معماری بنا با الگو‌های معماری سنتی ایرانی و نیز قرارگیری در بافت تاریخی شهر قزوین حفاظت و نگهداری آن از اهمیت ویژه‎ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: خانه تاریخی مومنان در صورت مرمت و بازسازی می‌تواند با کاربری تاریخی- فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یاد آور شد: در این نشست چهار اثر تاریخی دیگر شامل خانه اربابی الوند، بند ملاوردیخان قزوین، مسجد قنبتی اسفرورین و تپه دوران آباد بویین زهرا به ثبت رسید و تعداد آثار تاریخی غیر منقول ثبتی استان در فهرست میراث ملی کشور را به هزار و ۲۶۹ عدد افزایش داد.

انتهای پیام/

ثبت هزار و ۲۶۹ آثار تاریخی قزوین در فهرست میراث ملی غیر منقول

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.