معاون رییس جمهور گفت: ۳ هزار میلیارد تومان در یک ردیف خاص در بوجه برای حمایت از تولید و اشتغال اختصاص یافته است.

اختصاص ۳ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولیدبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ نوبخت معاون رییس جمهور  در برنامه گفتگوی ویژه خبری قزوین گفت: برای  جبران هزینه‌های واحد‌های تولید و حمایت از تولید و اشتغال ۳ هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته شده است  و طبق تبصره ۱۸، اجازه گرفتیم تا ۲۰ درصد از اعتبار طرح‌های عمرانی که چیزی حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است را برای  تولید و اشتغال اختصاص دهیم .

وی اضافه کرد: قرار است  ۱۵ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی و ۳ هزار میلیارد تومان از منابع بانکی برای تولید در نظر گرفته شود.

به گفته وی، در حال حاضر ۶۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از واحد‌های تولیدی منابع داریم.

معاون رییس جمهور اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما در حوزه مسکن است که غیر از ایجاد ۵۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها با تسهیلات ویژه می‌توانیم در ایجاد ۵۰ هزار واحد مسکونی شهری و ۱۰۰ هزار مسکن در بافت فرسوده  ورود کینم.

نوبخت اضافه کرد: استان قزوین برای استفاده از اعتبارات مورد نظر باید طرح ارائه دهد.

وی گفت: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی هم اعتبارات خاصی در این زمینه داریم و استان قزوین در این عرصه می‌تواند از امکانات بیشتری استفاده کند.

معاون رییس جمهور گفت : در حوزه صنعت می‌توانیم با  وام‌ها و تسهیلات ارزان قیمت برای  واحد‌های تولیدی که در تامین مواد اولیه دچار مشکل شده اند اقدام کنیم.

وی گفت: همچنین بیمه فارغ التحصیلان شاغل در واحد‌های تولیدی و ۷۰ درصد از دستمزد آنان پرداخت می‌شود.

نوبخت گفت: در سفر رییس جمهور بیش از هزار و ۴ میلیار تومان برای طرح‌های این استان اختصاص داده شد که ۷۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است .
وی اضافه کرد : بخشی از مابقی اعتبارات هم در این ماه یا ماه آینده پرداخت می‌شود.

نوبخت  گفت: سعی بر این است که طرح‌های نیمه تمام این استان در حوزه راه و آب سریع‌تر به اتمام برسد.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: افزایش تقاضا و تحریم‌ها عامل  افزایش قیمت ارز بو.

نوبخت گفت: برای کاهش قیمت ارز، بانک مرکزی از هفته گذشته از شورای هماهنگی سران سه قوه اجازه گرفت تا در بازار غیر رسمی دخالت کند.

وی اضافه کرد: باید ۳۲ درصد از درآمد‌های ارزی ناشی از نفت به صندوق توسعه ملی و ۱۴ و نیم درصد به شرکت نفت اختصاص  یابد که  با موافقت  مقام معظم رهبری ۲۰ درصد از این درآمد به صندوق توسعه تعلق  می گیرد و ۱۲ درصد آن برای روز‌های مبادا است .

معاون رییس جمهور با اشاره به مشکلات پیمانکاران گفت: برای کسانی که هزینه‌های ارزی و ریالی دارند بخشی از مابه التفاوت  آن را پرداخت خواهیم کرد.

نوبخت با اشاره به راه آهن قزوین - رشت گفت: آنچه که از این طرح باقی مانده است مربوط به حوزه گیلان است که در آینده بسیار نزدیک به اتمام خواهد رسید.

به گفته وی، این قطار ۱۶۰ کیلومتر مسیر را طی می‌کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به مشکل آزادراه قزوین – رشت و انزلی هم گفت: این مشکل مربوط به حدفاصل منجیل و رودبار است که برای حل این مشکل طی این دو روز آگهی مناقصه داده می‌شود.

وی اضافه کرد: مدت اجرای طرح سه سال است، ولی تلاش می‌شود با تامین اعتبار دو ساله انجام شود.

نوبخت با اشاره به موضوع ارتباط الموت و تنکابن گفت: به زودی از مسیر قزوین در این طرح بازدید می‌شود و برای حل مشکل زیست محیطی این طرح  هم از رییس سازمان محیط زیست دعوت می‌شود تا دراین بازدید حضور داشته باشد.

نوبخت با اشاره به ارتقای بودجه استان قزوین گفت: برای این کار نیاز به سند ملی آمایش ملی و استانی است که گفته شده سند استانی آن تهیه شده است.

وی اضافه کرد: قبل از تهیه بودجه سال ۹۸ از رییس بودجه و برنامه استان قزوین دعوت می‌شود تا در این زمینه تصمیم گیری شود.

نوبخت با اشاره به موضوع کشاورز‌ی و تامین آب شرب استان گفت: تلاش می‌شود تا به این حوزه‌ها اعتبار اختصاص یابد.

وی گفت: برای حمایت از اقشار آسیب پذیر در این وضعیت اقتصادی بن‌های کالا در نظر گرفته شده که به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

مصاحبه نوبخت در گفتگوی ویژه خبری قزوین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.